İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6026 | İkinci Dil Ediniminde Sosyokültürel Teori | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİME ÇİFTÇİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. Sosyokültürel teori ile ilgili tememl prensip ve kavramları tanıtmak, 2. Sosyokültürel teori kullanarak ikinci dil ediniminde yapılmış çalışmaları öğrencilere tanıtmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin bitiminden önce, öğrenciler; -sosyokültürel teorinin ana prensiplerini ve ikinci dil edinimi için içeriğini anlayabilecek, -iknci dil ediniminin birçok alanında ve sosyokültürel teori arasında bağ kurabilecek, -ikinci dil ediniminin belli bir alanında, sosyokültürel bakış açısını kullanarak bir araştırma projesi yazabilecek. |
Bu ileri seviyede seminer kursu, Vygotsky'nin sosyokültürel teorisinin ikinci dil edinimine katkısını inceleyecek. Özellikle, sosyokültürel teori, insan gelişimi ve modern kültürel tarihi psikoloji, aktivite teorisi gibi konulardan faydalanan ikinci dil öğrenimi ve eğitimi ile ilgili konular tartışılacak. Bazı temel konular şunlardır: sosyokültürel teorinin tarihi, genetik metod, kültğrel tarihi aktivite teorisi, proksimal gelişme bölgesi, sosyokültürel araştırma ve dil pedgojisi arasındaki arayüz, sosyokültürel açıdan dilde ölçme ve değerlendirme, dinamik değerlendirme, birinci ve ikinci dilde kimlik, işbirlikçi öğrenme, ve sosyokültürel teorinin ikinci dil edinimine katkısı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vygotsky ve Sosyokültürel Teori'ye Giriş | Bölüm 1: Giriş |
2) | Genetik Model | Bölüm 2: Genetik Model |
3) | Sosyokültürel teoriyi oluşturan ana kavramlar | Bölüm 3: Teorik Çerçeve |
4) | Sosyokültürel teorideki öğrenme modelleri ve ikinci dil edinimi | Bölüm 4: Öğrenme Modelleri ve İkinci Dil Edinimi |
5) | Sosyokültürel teori ve İkinci dil edinimi | Bölüm 5: Öğrenme Modelleri ve İkinci Dil Edinimi |
6) | Sosyokültürel teori ve içselleştirme | Bölüm 6: İçselleştirme |
7) | Sosyokültürel teori ve içselleştirme | Bölüm 7: İçselleştirme |
8) | Ara sınav | Ara sınav |
9) | Aktivite teorisi | Bölüm 8: Activite Teorisi |
10) | Aktivite teorisi | Bölüm 9: Aktivite Teorisi ve İkinci Dil Edinimi |
11) | proksimal öğrenme bölgesi, geribildirim, dil eğitimi | Bölüm 10: Proximal Gelişim Bölgesi |
12) | İkinci dil edinimindeki çalışmalardan örnekler | Bölüm 11: Pedagoji |
13) | Ikinci dil ediniminde sosyokütürel teori tarafından beselen değerlendirme şekilleri | Bölüm 12: Pedagoji |
14) | Araştırma proje önerilerinin sunumu | Araştırma proje önerilerinin sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Lantolf, J. P., & Thorne, S. L. (2006). Sociocultural theory and the genesis of second language development. Oxford: Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Yok/None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 35 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Proje | 1 | 45 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 257 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |