Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Berlin kampüs oryantasyon ve Ders amaç ve hedeflerinin tanımlaması
Wim Wenders "Berlin Üzerinde Gökyüzü" filminin izlenmesi tartışma |
|
2) |
Berin'in bir sanatsal konu olarak yapısökümü. Tarihsel ve toplumsal değişim ve sanatsal üretime etkileri |
|
3) |
Berlin'de Alman Ekspresyonizmi ve Dada |
|
4) |
Neu National Galeri ziyareti, Bauhuaus ve modern alman sanatını keşif. |
|
5) |
II. Dünya Savaşından duvarın yıkılışına kadar Alman sanatı: Konular, türler ve sanastsal karşılaşmalar |
|
6) |
Birleşmeden sonra yeni alman sanatsal ve görsel denyimi. |
Ödev: Alman bir sanatçıyı biyografik/biçimsel ve ikonografik bağlamı içerisinde analiz edin. |
7) |
Hamburger Bahnhof Müzesi Ziyareti: Alman kavramsal sanatı ve çağdaş sanatçıların sırınlarını keşfetme |
|
8) |
Sanatsal projeler için öneri: Önerilen projelerin değerlendirmesi ve geribildirimi. |
|
9) |
Erken Alman Fotoğtafı ve 1960'den Günümüze çağdaş alman fotoğraf deneyimleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|