Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Berlin kampüs oryantasyon ve Ders amaç ve hedeflerinin tanımlaması
Wim Wenders "Berlin Üzerinde Gökyüzü" filminin izlenmesi tartışma |
|
2) |
Berin'in bir sanatsal konu olarak yapısökümü. Tarihsel ve toplumsal değişim ve sanatsal üretime etkileri |
|
3) |
Berlin'de Alman Ekspresyonizmi ve Dada |
|
4) |
Neu National Galeri ziyareti, Bauhuaus ve modern alman sanatını keşif. |
|
5) |
II. Dünya Savaşından duvarın yıkılışına kadar Alman sanatı: Konular, türler ve sanastsal karşılaşmalar |
|
6) |
Birleşmeden sonra yeni alman sanatsal ve görsel denyimi. |
Ödev: Alman bir sanatçıyı biyografik/biçimsel ve ikonografik bağlamı içerisinde analiz edin. |
7) |
Hamburger Bahnhof Müzesi Ziyareti: Alman kavramsal sanatı ve çağdaş sanatçıların sırınlarını keşfetme |
|
8) |
Sanatsal projeler için öneri: Önerilen projelerin değerlendirmesi ve geribildirimi. |
|
9) |
Erken Alman Fotoğtafı ve 1960'den Günümüze çağdaş alman fotoğraf deneyimleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|