Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Berlin kampüs oryantasyon ve Ders amaç ve hedeflerinin tanımlaması
Wim Wenders "Berlin Üzerinde Gökyüzü" filminin izlenmesi tartışma |
|
2) |
Berin'in bir sanatsal konu olarak yapısökümü. Tarihsel ve toplumsal değişim ve sanatsal üretime etkileri |
|
3) |
Berlin'de Alman Ekspresyonizmi ve Dada |
|
4) |
Neu National Galeri ziyareti, Bauhuaus ve modern alman sanatını keşif. |
|
5) |
II. Dünya Savaşından duvarın yıkılışına kadar Alman sanatı: Konular, türler ve sanastsal karşılaşmalar |
|
6) |
Birleşmeden sonra yeni alman sanatsal ve görsel denyimi. |
Ödev: Alman bir sanatçıyı biyografik/biçimsel ve ikonografik bağlamı içerisinde analiz edin. |
7) |
Hamburger Bahnhof Müzesi Ziyareti: Alman kavramsal sanatı ve çağdaş sanatçıların sırınlarını keşfetme |
|
8) |
Sanatsal projeler için öneri: Önerilen projelerin değerlendirmesi ve geribildirimi. |
|
9) |
Erken Alman Fotoğtafı ve 1960'den Günümüze çağdaş alman fotoğraf deneyimleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |