HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3352 | Türk Siyasetindeki Konu ve Sorunlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Türkiye'deki siyaseti daha iyi anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır. Dersin ana temalarından biri, Türkiye'nin demokrasisini sağlamlaştırmada karşılaştığı sorunlarla ilgilidir. Ders, 100 yıl boyunca Türk siyasetine genel bir bakışla başlayacaktır. Osmanlı İmparatorluğu'ndan başlayarak günümüz Türkiye Cumhuriyeti'ne kadar uzanan modernleşme çabalarının yansımaları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu döneminden itibaren modernizasyonu anlayabilir. Osmanlı İmparatorluğu'nun gerilemesinin ve çöküşünün temel nedenlerini açıklayabilir. Türkiye Cumhuriyeti'ndeki başlıca siyasi yapıları, kurumları, aktörleri ve ideolojileri tanımlayabilir. Cumhuriyet Dönemi Türkiyesi'nde tek partiden çok partili siyasete geçişin temel dinamiklerini tanımlayabilir. Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti arasındaki süreklilikleri ve kopuşları tanımlayabilir. Türkiye'de siyasetin incelenmesine yönelik başlıca analitik yaklaşımları anlayabilir. |
Osmanlı İmparatorluğu'nun modernleşme çabaları ile beraber çöküşe kadar yaşanan siyasi krizler ve problemler. Osmanlı İmparatorluğu'nun otoriter yapısının modernleşmeye karşı direnişi ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sürecindeki hamleleri. Cumhuriyetin 100. yılında, Cumhuriyetin kazanımları ve Osmanlı döneminden bu yana Türkiye Cumhuriyeti'nin kronik sorunları. Dersin Öğretim yöntemleri; Anlatım, Grup Çalışması, Okuma, Tartışma ve Proje Hazırlama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Tanzimat Öncesi ve Sonrası – İkinci Meşrutiyet Dönemi | The Ottoman Empire at the Beginning of Tanzimat Reform – Jakub Mazanec The Evolution of The Turkish Political System and The Chancing Meaning of Modernity, Secularism and Islam (1876-1945) – Kemal Karpat |
3) | Cumhuriyet (1923-1950) | The Evolution of The Turkish Political System and The Chancing Meaning of Modernity, Secularism and Islam (1876-1945) – Kemal Karpat The First Half- Century -Walter F. Weiker |
4) | Demokrat Parti Yılları | Political Developments in Turkey, 1950-70 – Kemal Karpat Democratic Transitions, Breakdowns, and Restorations in Comparative Perspective , Ergün Özbudun |
5) | 1960-1970 Yılları Arası Türk Siyaseti | Turkish Foreign Policy and Economic Policy Between 1950-1975 The Military Politics, Ergün Özbudun |
6) | 1970-1980 Yılları Arası Türk Siyaseti | Turkish Foreign Policy and Economic Policy Between 1950-1975 The Military Politics, Ergün Özbudun |
7) | 12 Eylül Rejimi & Darbe Sonrası Türk Siyaseti Özallı Yıllar (1980-1994) | The Military Politics, Ergün Özbudun Dispending with Tradition? Turkish Politics and International Society during the Özal Decade, 1983-93, Berdal Aral |
8) | Ara Sınav | |
9) | 1990-2002 Yılları Arası Türk Siyaseti | Zucconi, M. (2020). Turkey’s Polarized Politics in the 1990s. In: EU Influence Beyond Conditionality. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-25560-2_2 |
10) | 2002- 2014 AK Parti Dönemi | Turkish Foreign Policy under the AK Party Mesut Özcan The Evolution of Turkey's Foreign Policy under the AK Party Government , Joerg Baudner Transformation of Foreign Policy in the AKP Era: Realpolitik Codes versus Instrumental Soft-Power (Ebru Canan-Sokullu |
11) | 2014- 2024 AK Parti Dönemi | Turkish Foreign Policy under the AK Party Mesut Özcan The Evolution of Turkey's Foreign Policy under the AK Party Government , Joerg Baudner Transformation of Foreign Policy in the AKP Era: Realpolitik Codes versus Instrumental Soft-Power (Ebru Canan-Sokullu |
12) | Sunumlar | Her öğrenci Türk Siyasi Hayatında damga vurmuş bir olayı/vakayı çalışacak ve sunum yapacaktır. |
13) | Sunumlar | Her öğrenci Türk Siyasi Hayatında damga vurmuş bir olayı/vakayı çalışacak ve sunum yapacaktır. |
14) | Sunumlar | Her öğrenci Türk Siyasi Hayatında damga vurmuş bir olayı/vakayı çalışacak ve sunum yapacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | The Ottoman Empire At The Beginning Of Tanzimat Reform – Jakub Mazanec Kemal Karpat, Studies On Turkish Politics And Society The Modernization of Turkey; From Ataturk to the Present Day, Weiker, Walter Contemporary Turkish Politics: Challenges To Democratic Consolidation, Ergun Özbudun Insight Turkey - Vol. 16, No. 3, Turkey's Foreign Polıcy Options EU Anchor, Alliance of Civilizations, Arab World (Summer 2014) Turkey in Transition: Politics, Society and Foreign Policy, Ebru Canan Sokullu (Volume Editor) Zürcher, Erik Jan. 2004. Turkey: A Modern History, Revised 3rd Edition, London – New York: I.B. Tauris.Değilor Zucconi, M. (2020). Turkey’s Polarized Politics in the 1990s. In: EU Influence Beyond Conditionality. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-25560-2_2 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 2 |
2) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 3 |
4) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
5) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 1 |
6) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 1 |
7) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 3 |
8) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 3 |
9) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 2 |
10) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 3 |
11) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 3 |
12) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 3 |
13) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 1 |
14) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 3 |