Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I) |
|
2) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II) |
|
3) |
Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası |
|
4) |
Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası |
|
5) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I) |
|
6) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II) |
|
7) |
ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR |
|
8) |
İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW |
|
9) |
Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları |
|
10) |
Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler? |
|
11) |
Kültür değişebilir mi? |
|
12) |
Türkiye’de kurumsal kültür (I) |
|
13) |
Türkiye’de kurumsal kültür (II) |
|
14) |
Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
|
Diğer Kaynaklar: |
Articles in Course Package |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. |
|
2) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, |
|
3) |
İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, |
|
4) |
İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, |
|
5) |
Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, |
|
6) |
Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, |
|
7) |
Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, |
|
8) |
Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, |
|
9) |
Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. |
|
10) |
Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, |
|
11) |
Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. |
|
12) |
Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |
|