Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I) |
|
2) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II) |
|
3) |
Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası |
|
4) |
Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası |
|
5) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I) |
|
6) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II) |
|
7) |
ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR |
|
8) |
İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW |
|
9) |
Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları |
|
10) |
Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler? |
|
11) |
Kültür değişebilir mi? |
|
12) |
Türkiye’de kurumsal kültür (I) |
|
13) |
Türkiye’de kurumsal kültür (II) |
|
14) |
Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
|
Diğer Kaynaklar: |
Articles in Course Package |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |