SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4010 Küreselleşen Dünyada Kurumsal Kültür Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kurumsal kültürün ölçümü, örnekleri ve unsurlarını kavramayı amaçlar. Öncelikle, genel bir çerçeve oluşturmak adına, kültürün boyutları, tanımları ve önemine değinilecektir. Ardından başarılı kurumsal kültür örnekleri incelenecek ve Türkiye’deki kurumsal kültür mercek altına alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kültürün tanımını ve önemini açıklar;
II. Diğer ülkelerin kurumsal kültürlerinden örnekler verir;
III. Başarılı kurumsal kültürün unsurlarını tartışır;
IV. Türkiye’deki kurumsal kültürü kavrar;
V. Kurumsal kültürü ölçme yeteneğini kazanır.

Dersin İçeriği

Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür; Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası; Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW; Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları; Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?; Kültür değişebilir mi?; Türkiye’de kurumsal kültür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I)
2) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II)
3) Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası
4) Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası
5) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I)
6) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II)
7) ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR
8) İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW
9) Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları
10) Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?
11) Kültür değişebilir mi?
12) Türkiye’de kurumsal kültür (I)
13) Türkiye’de kurumsal kültür (II)
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 104
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 3
2) Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
4) Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. 2
5) Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 2
9) Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. 2
10) Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 2