SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3980 B Film Yapımı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders B filmleri yeni bir tür olarak anlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler bu derste B filmlerin temel özelliklerini öğrenecekler ve kendi B filmlerini üretmeye çalışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. B filmi’nin ortak özelliklerini öğrenecekler
ii. B filmi tasarlayabilecekler
iii. B filmi’nin kuralları ve olmazsa olmazlarını öğrenecekler
iv. Düşük bütçeli bir film için çözümler üretmeyi öğrenecekler

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler B filminin temel prensiplerini öğrenirler. B Filmi kompozisyonlarının görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve yöntemleri tartışılır.A filmi ile B filmi arasındaki farklılıklara değinilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi ve tanışma -
2) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Duel – Steven Spielberg
3) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Braindead – Peter Jackson
4) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Cape Fear -Martin Scorsese
5) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Joy Ride – J.J. Abrams
6) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri The Teror – Ford Coppola
7) Final Projesi: Senaryo Tasarımı Neighbor – Robert Masciantonio
8) Final Projesi: Senaryo Tasarımı -
9) Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması -
10) Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması -
11) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
12) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
13) Final Project : Çekim -
14) Final Project : Çekim -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Plannig the Low-Budget Film Robert Latham
Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir
Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Proje 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 1
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 5
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 5
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 5
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 3
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 3
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 3
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip