LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3980 B Film Yapımı Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersin Amacı: Bu ders B filmleri yeni bir tür olarak anlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler bu derste B filmlerin temel özelliklerini öğrenecekler ve kendi B filmlerini üretmeye çalışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. B filmi’nin ortak özelliklerini öğrenecekler
ii. B filmi tasarlayabilecekler
iii. B filmi’nin kuralları ve olmazsa olmazlarını öğrenecekler
iv. Düşük bütçeli bir film için çözümler üretmeyi öğrenecekler
v. B filmlerinin görsel tarzı, anlatı yapıları ve tematik kaygıları gibi ortak özelliklerini anlamak, bir B filmi tasarlama, çekme ve düzenleme becerisi edinmek.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin B filminin temel prensiplerini öğrenmesini sağlar ve bu türün sinemadaki yerini anlamalarına yardımcı olur. B filmi kompozisyonlarının, görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve kullanılan yöntemler detaylı olarak tartışılır. Ayrıca, A filmi ile B filmi arasındaki anlatı, estetik ve prodüksiyon farklılıkları ele alınır. Ders, teorik anlatımlar, film çözümlemeleri ve örnek sahne incelemeleri gibi öğretme yöntemleriyle işlenir. Öğrenciler, B filmi estetiğini anlamak için bireysel ve grup çalışmaları yaparak uygulamalı projeler geliştirirler. Değerlendirme, yazılı analizler, sahne çekimleri ve görsel anlatım üzerine yapılan projeler üzerinden gerçekleştirilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi ve tanışma -
2) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Duel – Steven Spielberg
3) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Braindead – Peter Jackson
4) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Cape Fear -Martin Scorsese
5) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Joy Ride – J.J. Abrams
6) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri The Teror – Ford Coppola
7) Final Projesi: Senaryo Tasarımı Neighbor – Robert Masciantonio
8) Final Projesi: Senaryo Tasarımı -
9) Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması -
10) Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması -
11) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
12) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
13) Final Project : Çekim -
14) Final Project : Çekim -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Planning the Low-Budget Film Robert Latham
Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir
Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Proje 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak