LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3980 | B Film Yapımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | B Film Tekniklerine Yönelik Pratik Atölye Çalışmaları: B film prensiplerini, görüntü kompozisyonları ve anlam yaratma yöntemlerini keşfetmek için uygulamalı oturumlar. Karşılaştırmalı Çalışmalar: A ve B filmleri arasındaki farklılıkları inceleme, hikaye yapısı, stil ve görsel anlatı açısından. B Film Kompozisyonlarına Dair Vaka İncelemeleri: B film kompozisyonlarının anlatı üzerindeki etkisini ve anlam yaratma yöntemlerini detaylı bir şekilde inceleme. Filmmaker Konuk Konuşmaları: Modern sinemada B film tekniklerinin kullanımı üzerine sektörden uzmanların bilgiler vermesi. Öğrenci Projeleri: B film prensiplerini öğrenci projelerinde uygulayarak bu teknikleri daha derinlemesine anlama fırsatı. |
Dersin Amacı: | Bu ders B filmleri yeni bir tür olarak anlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler bu derste B filmlerin temel özelliklerini öğrenecekler ve kendi B filmlerini üretmeye çalışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. B filmi’nin ortak özelliklerini öğrenecekler ii. B filmi tasarlayabilecekler iii. B filmi’nin kuralları ve olmazsa olmazlarını öğrenecekler iv. Düşük bütçeli bir film için çözümler üretmeyi öğrenecekler v. B filmlerinin görsel tarzı, anlatı yapıları ve tematik kaygıları gibi ortak özelliklerini anlamak, bir B filmi tasarlama, çekme ve düzenleme becerisi edinmek. |
Bu derste öğrenciler B filminin temel prensiplerini öğrenirler. B Filmi kompozisyonlarının görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve yöntemleri tartışılır.A filmi ile B filmi arasındaki farklılıklara değinilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi ve tanışma | - |
2) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Duel – Steven Spielberg |
3) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Braindead – Peter Jackson |
4) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Cape Fear -Martin Scorsese |
5) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Joy Ride – J.J. Abrams |
6) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | The Teror – Ford Coppola |
7) | Final Projesi: Senaryo Tasarımı | Neighbor – Robert Masciantonio |
8) | Final Projesi: Senaryo Tasarımı | - |
9) | Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması | - |
10) | Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması | - |
11) | Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj | - |
12) | Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj | - |
13) | Final Project : Çekim | - |
14) | Final Project : Çekim | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Planning the Low-Budget Film Robert Latham Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly |
Diğer Kaynaklar: | Planning the Low-Budget Film Robert Latham Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Proje | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |