| LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| FTV3980 | B Film Yapımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
| Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
| Dersin Amacı: | Bu ders B filmleri yeni bir tür olarak anlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler bu derste B filmlerin temel özelliklerini öğrenecekler ve kendi B filmlerini üretmeye çalışacaklardır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. B filmi’nin ortak özelliklerini öğrenecekler ii. B filmi tasarlayabilecekler iii. B filmi’nin kuralları ve olmazsa olmazlarını öğrenecekler iv. Düşük bütçeli bir film için çözümler üretmeyi öğrenecekler v. B filmlerinin görsel tarzı, anlatı yapıları ve tematik kaygıları gibi ortak özelliklerini anlamak, bir B filmi tasarlama, çekme ve düzenleme becerisi edinmek. |
| Bu ders, öğrencilerin B filminin temel prensiplerini öğrenmesini sağlar ve bu türün sinemadaki yerini anlamalarına yardımcı olur. B filmi kompozisyonlarının, görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve kullanılan yöntemler detaylı olarak tartışılır. Ayrıca, A filmi ile B filmi arasındaki anlatı, estetik ve prodüksiyon farklılıkları ele alınır. Ders, teorik anlatımlar, film çözümlemeleri ve örnek sahne incelemeleri gibi öğretme yöntemleriyle işlenir. Öğrenciler, B filmi estetiğini anlamak için bireysel ve grup çalışmaları yaparak uygulamalı projeler geliştirirler. Değerlendirme, yazılı analizler, sahne çekimleri ve görsel anlatım üzerine yapılan projeler üzerinden gerçekleştirilir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Ders hakkında genel bilgi ve tanışma | - |
| 2) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Duel – Steven Spielberg |
| 3) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Braindead – Peter Jackson |
| 4) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Cape Fear -Martin Scorsese |
| 5) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Joy Ride – J.J. Abrams |
| 6) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | The Teror – Ford Coppola |
| 7) | Final Projesi: Senaryo Tasarımı | Neighbor – Robert Masciantonio |
| 8) | Final Projesi: Senaryo Tasarımı | - |
| 9) | Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması | - |
| 10) | Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması | - |
| 11) | Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj | - |
| 12) | Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj | - |
| 13) | Final Project : Çekim | - |
| 14) | Final Project : Çekim | - |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: | Planning the Low-Budget Film Robert Latham Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 10 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 |
| Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
| Proje | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
| 3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
| 5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
| 6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
| 7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
| 8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
| 9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
| 10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
| 11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |