REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0302 Dale Carnigie ile Etkili İletişim Becerileri Güz 3 0 3 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler iş hayatı sırasında özgüven, iletişim, topluluk önünde konuşma, insan ilişkileri, pozitif tutum, stres yönetimi ve kişisel liderlik alanlarında kendilerini geliştirebilecek ve bu alanların gerektirdiği becerileri kazanabilecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Kaynakları etkin olarak kullanır.
-Ulaştığı bilgiyi tanımlar ve sentezler.
-Sunum tekniklerini tanır, topluluk önünde sunum yaparken bu teknikleri kullanır.
-İş ve insan ilişkilerini geliştirebilmek için gözlem yapar.
-İnsan ilişkileriyle ilgili edindiği bilgileri günlük yaşamında uygular.

Dersin İçeriği

Kariyer odaklı kişisel gelişim ve iletişim metodları öğretilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hafıza İlişkilendirme Tekniği Dale Carnegie Training Ders Notları
2) Vizyon Yazma – Gelişim Döngüsü – İş İlişkilerinde Uyum Sağlama Dale Carnegie Training Ders Notları
3) İsim Hatırlama Tekniği (pegging) – İlişkileri Derinleştirmek Dale Carnegie Training Ders Notları
4) Yaşamda İz Bırakan Olaylar Sunum – İnteraktif İletişim - Dinleme Dale Carnegie Training Ders Notları
5) İçgörü (değerler) Dale Carnegie Training Ders Notları
6) Etkili Sunumlar Nasıl Olmalı? Dale Carnegie Training Ders Notları
7) Güvenirliği Artırmak – Karmaşık Bilginin Sunumu – Görsellerin Hazırlığı Dale Carnegie Training Ders Notları
8) Gönüllü İşbirliği Sağlamak Dale Carnegie Training Ders Notları
9) Günümüz İş Dünyası Gerçeği Dale Carnegie Training Ders Notları
10) Zaman Yönetimi Dale Carnegie Training Ders Notları
11) Takdir – Geribildirim Verme ve Alma Dale Carnegie Training Ders Notları
12) Vizyon Üzerinde Çalışma Dale Carnegie Training Ders Notları
13) Esneklik Dale Carnegie Training Ders Notları
14) İkna Etme Sanatı Dale Carnegie Training Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dale Carnegie Training Ders Notları

Diğer Kaynaklar: Dale Carnegie Training Course Notes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3