REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK6304 İleri Deney Tasarımları ve Raporlaması Güz 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilere, üretecekleri tez, proje veya diğer akademik /sektörel yayınlarda kendi başlarına ileri araştırma, analiz ve raporlama yapabilme becerileri kazandırmaktır.

Diğer bir deyişle, dersin amacı, dersi alacak öğrencilere gerek akademik gerekse sektörel yaşantılarında daha ileri bilimsel araştırmalara yönelik okur-yazarlık kazandırmaktır. Bu doğrutuda, öğrencilerin, yine gerek akademik alanda gerekse sektörde çok sık kullanılan bir yazılım olan IBM SPSS Statistics programını da ileri düzeyde kullanma yetisi geliştirmeleri dersin amaçları arasındadır. Ders sayesinde, öğrencilerin gelecekteki hayatlarında karşılaşabilecekleri farklı örnek olaylardaki sorunlara ilişkin sayısal çözümler önerir hale gelmeleri dersin diğer bir amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İleri (sayısal) araştırma tekniklerini ayırt etme
2) Araştırma teknikleri ile ileri araştırma tekniklerini uyum içerisinde kullanabilme
3) Verilen bir örnek olayı, sonuç odaklı olarak analiz edebilme
4) Verilen bir örnek olayı çözmede en etkili olacak ileri araştırma tekniklerine karar verebilme
5) Birden fazla ileri sayısal araştırma ve analiz tekniğini aynı probleme yönelik art arda kullanabilme
6) İleri sayısal araştırma tekniklerinin kullanıldığı bilimsel makale ve yayınları analiz edebilme
7) İleri araştırma tekniklerini kullanarak bilimsel tez veya akademik/sektörel yayınlar üretebilme

Dersin İçeriği

Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde, ileri (sayısal) araştırma tekniklerinin temellerini, bu teknikleri doğrultusunda analizler gerçekleştirmeyi ve elde edilen bulguları raporlama yöntemlerini inceleyecektir. Bu temel üzerinde ders, öngörüsel modelleme teknikleri, çok değişkenli istatistik teknikleri ve bunların akademik veya sektörel yayınlarda gösterim şekillerini içerecektir. Bu doğrultuda örnek olaylar ve IBM SPSS Statistics programından faydalanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Tanışma, Ders planı üzerinde konuşma
2) Deney yöntemi ile ilgili temel bilgiler, Deney Türleri
3) Temel Deney Tasarımları ve Deney Tasarımında Ortaya Çıkabilecek Karıştırıcılar (Confounds) ve Olası Çözüm Yolları
4) Tek Bağımsız Değişkenli Deney Tasarımları
5) İki Bağımsız Değişkenli Deney Tasarımları
6) Deneylerin raporlanması (şablonlar ve genel süreç, manipülasyon kontrolü)
7) Deneylerin Raporlanması (tablolar ve şekiller)
8) Deneylerin Raporlanması (APA notasyonları)
9) Deneylerde Kodeğişken (Kovaryant) Kullanımı
10) Deneylerde Bloklama
11) Deneylerde birden çok bağımlı değişkenin bulunduğu durumlar
11) Segmentasyon (kümeleme analizi) ve segmentasyonun raporlanması
12) Aynı Grup İçi (Katılımcılar İçi) Deney Tasarımları
13) Deney tasarımının kullanıldığı makale analizleri
14) Deney tasarımının kullanıldığı makale analizleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (tercihen: 10th Edition, Wiley, 2020)

Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition

Ömay Çokluk, Güçlü Şekercioğlu, Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi, 2.Baskı, Şubat 2012

Şeref Kalaycı, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5.Baskı, 2010

Diğer Kaynaklar: Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics, 4.Edition 2013

Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS, 5 spi Edition 2013

Ömer Faruk Şimşek, Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları (Ekinoks Yay.), 2010

İsmail Hakkı Armutlulu, Sayısal Yöntemler 1: İşletmelerde Uygulamalı İstatistik, Alfa Yayınları, 2.Baskı, Mart 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 209
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 291

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve halkla ilişkiler alanlarının kavram ve kuramlarını interdisipliner bakış açısıyla yorumlayabilmek 2
2) Kitle iletişim kavram ve kuramlarını derinlemesine yorumlayarak tartışabilmek 4
3) Bilim ve bilim felsefesini oluşturan ve bilimsel düşünme ve araştırma yöntemlerini reklam ve halkla ilişkiler alanlarına göre yorumlayabilmek 3
4) Nitel ve Nicel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde uygulamak 5