DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5750 | Kuantum Elektroniği | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere fotonik konusunun temellerini öğretmek, ve optik sistemleri anlama ve kullanmada gerekli olan altyapı ve bilgiyi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Optik elemanlar ve görüntü oluşumunun anlaşılması II. Işığın boşlukta, optik elemanlarda, ve dalga kılavuzlarında iletiminin modellenmesi III. Işık-madde ve ışık-ışık etkileşimlerinin anlaşılması IV. Işık teorileri arasındaki farkların anlaşılması, ve farklı optik problemlerin formülasyonu ve çözümünde uygun teorilerin seçilerek kullanılabilmesi V. İleri optik dersleri için gerekli bilgi birikimi ve gereçlerin kazanılması |
1. hafta: Geometrik optik 2. hafta: Matris optiği 3. hafta: Dalga optiği, monokromatik dalgalar 4. hafta: Girişim, polikromatik ışık 5. hafta: Demet optiği 6. hafta: Fourier optiği 7. hafta: Fourier optiği, kırınım 8. hafta: Fourier optiği, görüntü oluşumu 9. hafta: Elektromanyetik optik 10. hafta: Elektromanyetik optik 11. hafta: Soğurma, dağılma, vuruş yayılımı 12. hafta: Polarizasyon optiği 13. hafta: Kılavuzlu dalga optiği 14. hafta: Kılavuzlu dalga optiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geometrik optik: Geometrik optik koyutları, basit optik elemanlar (aynalar, lensler, ışık kılavuzları) | |
2) | Dereceli indis optiği, matris optiği | |
3) | Dalga optiği koyutları, monokromatik dalgalar, yansıma, kırılma | |
4) | Girişim, polikromatik ışık | |
5) | Gauss demeti, ışığın optik bileşenlerde iletimi | |
6) | Işığın yayılımı, boşluğun transfer fonksiyonu | |
7) | Optik Fourier dönüşümü, kırınım (Fraunhofer, Fresnel) | |
8) | Fourier optiği: Görüntü oluşumu, holografi | |
9) | Işığın elektromanyetik teorisi, dielektrik ortam | |
10) | Monokromatik elektromanyetik dalgalar | |
11) | Soğurma ve dağılma, vuruş yayılımı | |
12) | Işığın polarizasyonu, yansıma ve kırılma, polarizasyon araçları | |
13) | Düzlemsel-ayna dalga kılavuzları, düzlemsel dielektrik dalga kılavuzları | |
14) | İki-boyutlu dalga kılavuzları, dalga kılavuzlarına optik bağlaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Photonics, B.E.A Saleh and M.C. Teich |
Diğer Kaynaklar: | Optics, Eugene Hecht |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Juri | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Final | 3 | 11 | 33 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |