İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4210 | Abdi İbrahim - Kısıtlı Pazarlar için Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, bireyi Türk sağlık sistemi ve uygulamalarını anlamayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci; 1. Farmasötik ve kısıtlı alanlarda pazarlama uygulamalarını tanımlayabilecek ve konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olacaktır 2. Türk sağlık sisteminin yapısını ve kısıtlamalarını tanımlayabilecektir. 3. terfi ilkelerinin genel kurallarını tanımlayabilecektir. 4. iletişim kanallarını tanımlayabileceği ve farklı uygulama örneklerini değerlendirebilecektir. 5. kısıtlı pazarlarda bir markanın nasıl yaratıldığını ve pazar payını geliştirmek ve korumak için hangi eylemlerin gerekli olduğunu bilecektir. 6. bu endüstrilerdeki kariyer olasılıklarını değerlendirebilecektir. 7. kısıtlı çevrelerde pazarlama uygulamaları ve yaratıcılık deneyimine sahip olacak |
Öğrenci, kısıtlı pazarlarda, özellikle ilaç endüstrisinde ve profesyonellerin kendi deneyimleri hakkında kişisel paylaşımlarında pazarlama penceresi aracılığıyla herhangi bir ortamda yaratıcılık ve pazarlama hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlaç endüstrisine giriş | Yok |
2) | Pay sahipleri ve organizasyon yapıları | Yok |
3) | Hasta merkezli pazarlama | Yok |
4) | Bir ilacın kayıt, fiyatlandırma, geri ödeme ve patent işlemleri | Yok |
5) | Pazarı tanıma: Araştırma, segmentasyon ve satış tahmini | Yok |
6) | Satış gücü mükemmelliği | Yok |
7) | İlaç tanıtımı ve pazarlamasında düzenlemeler ve kısıtlamalar | Yok |
8) | Vize Sınavı | Yok |
9) | İlaç Endüstrisinde Yeni Marka Geliştirme | Yok |
10) | Tütün ve Alkollü İçeceklerde Pazarlama | Yok |
11) | Şans Oyunları Endüstrisinde Pazarlama ve Hijyenik Ürünler | Yok |
12) | Yeniden konumlandırma ve yeniden başlatma | Yok |
13) | Küresel ve yerel kısıtlı pazarlarda gelecekteki eğilimler | Yok |
14) | Dönem projesi ile ilgili kuralların genel tekrarı ve açıklaması (final) | Yok |
15) | DÖNEM SONU PROJESİ (FİNAL) | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Janice MacLennan (2007): İlaç Sektöründe Marka Yönetimi / Brand Planning for the Pharmaceutical Industry. Arthur G. Cook (2007): İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri/Forcasting for Pharmaceutical Industry Ayla Okay (2007): Sağlık İletişimi TC Health Ministration Web-site, www.saglik.gov.tr/TR: Sağlık Mesleği Mensuplarıyla İlişkiler ve Beşeri Tıbbi Ürünlerin Sağlık Mesleği Mensuplarına Tanıtımı İlkeler |
Diğer Kaynaklar: | Philip Kotler (2009): Kotler ve Pazarlama/Kotler and Marketing Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’, Industrial Pharmacy Cutting Edge Information (2006): Pharmaceutical Market Segmentation: Spending, Strategy and Implementation Smith, Brian D, (2012): ‘Two tribes’, Pharmaceutical Market Europe Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’ Brian D Smith, Gower (2011): The Future of Pharma – Evolutionary Threats and Opportunities, |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 135 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 1 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 1 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 2 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 3 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 5 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 5 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 3 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 3 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 4 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 4 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 4 |