LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4216 Muhasebe Denetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin temel denetim kavramlarını, ilkelerini ve prosedürlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. İç kontrol, denetim riski, kanıt özellikleri, örnekleme, analitik prosedürler, denetim raporları ile ilgili konuları ele alır. Öğrenciler, finansal tablo denetimlerine yönelik genel denetim ilkeleri ve prosedürleri konusunda gerekli becerileri edineceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. Dış Denetimin önemi hakkında bilgi sahibi olabilmeve yönetmelikleri öğrenebilme
2. Denetim ve güvence kavramını ve denetimin, kurumsal yönetimin, etik ve mesleki davranış dahil işlevlerini açıklayabilme
3. Dış denetim sürecini öğrenebilme
4. İç denetimi ve iç kontrolü tanımlayabilme ve anlayabilme

Dersin İçeriği

Auditing dersi, denetim süreçlerinin temellerini ve uygulamalarını öğretir. Öğrenciler, finansal raporların doğruluğunu değerlendirmenin yanı sıra, iç kontrol sistemlerini analiz etmeyi öğrenirler. Ayrıca, etik ve profesyonel standartlar çerçevesinde denetim yapmanın önemine vurgu yapılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İç Denetime Giriş • İç Denetim, Kurumsal Yönetim, İş Etiği, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması, • Dünya ve Türkiye'de iç denetimle ilgili son gelişmeler, • Dersin genel yapısı hakkında bilgi
2) Kurumsal Yönetim • Kurumsal Yönetime Giriş, • Kurumsal yönetim modellerinin türlerinin analizi, • Denetim komitesi ve iç denetime değerlendirme
3) İç Denetim, Uluslararası Mesleki Uygulamalar, Çerçeve ve Standartlar • Standartlar (Genel Kavramlar) • Bir denetim uygulamasında IPPF'nin uygulanması
4) İç Denetim Uygulama Prensipleri - Denetim Süreci • Denetim planı • Görevin kaynak dağılımı • Çalışma programının geliştirilmesi
5) Risk Yönetimi ve İç Kontrol • Kurumsal risk yönetimiyle ilgili yöntemleri, süreçleri ve yapıları açıklamak • Risk yönetimi süreçlerinin türlerini analiz etmek (Modeller ve Farklılıklar) • Risk yönetimi metodolojilerini değerlendirmek
6) Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
7) Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
8) BT Denetimi • BT Denetiminde Yöntemler, Teknikler ve Uygulamalar
9) İç Denetçiler İçin İletişim Becerileri • İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları, • Kişilerarası iletişim becerileri • Mülakat becerileri ve mülakatı yürütme • Sözlü ve yazılı iletişimi hazırlama, organize etme ve sunma ilkeleri, • Yazışmalar • İletişim araçları olarak grafikler ve tablolar
10) Dolandırıcılık Riskleri ve Denetim • Genel Olarak Dolandırıcılık, Kavramlar, Dolandırıcılığın Unsurları, Dolandırıcılık Teorisi, Belirtiler, Türler, Kırmızı Bayraklar, İhbarcılık, Dolandırıcının Profili • İşletmelerde Dolandırıcılık Riskinin Yönetimi • İç Denetçinin Rolleri ve Sorumlulukları Dolandırıcılığın Önlenmesi, Keşfi, Soruşturması ve Raporlaması
11) Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk • Etik kategorileri; Kişisel Etik, İş Etiği, Mesleki Etik • İş etiği ve etik politikası geliştirmede yönetimin rolü • Etik faaliyetlerde iç denetimin rolü ve sorumlulukları • Davranış kuralları • Kurumsal Etik Kültür • Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü
12) Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
13) İç Denetimde Kalite Güvencesi ve İncelemesi
14) İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer Yolunda Kritik Faktörler ve Gelecekteki Özgeçmişin Tasarımı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Auditing & Other Assurance Services, Ray Whittington and Kurt Pany, 2016
ISBN10: 0077729145 | ISBN13: 9780077729141
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 12 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Küçük Sınavlar 10 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak