Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Öğrenciler, IBM'den üst düzey yöneticilerin derslerini alacaklar. Her ders farklı bir konuyu ele alacak ve öğretim üyesi kendi deneyimlerini konunun teorik temelleri ile paylaşacaktır. Kurslar, temel kavramlar, hizmetler, IBM yazılımı, donanım teklifleri ve IBM varlıkları da dahil olmak üzere İş Analitiği ve Büyük Veri yeteneklerini ve hizmet alanlarını içerecektir. Ayrıca, Büyük Veri hizmetlerinin etkili bir şekilde kullanılmasını göstermek için endüstri uygulamarı tartışılacaktır. Dersler, öğrencilerin başarılı bir profesyonel kariyere hazırlanmalarında yardımcı olacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Daha İyi İş Çıktıları için Büyük Veri ve Analitiği |
|
2) |
Endüstri Tabanlı Büyük Veri, En Çok Kullanıldığı Alanlar |
|
3) |
Büyük Veri Teknolojisine ve IBM Büyük Veri Platformuna Genel Bir Bakış |
|
4) |
IBM Büyük Veri Platformu, Veri Gezgini |
|
5) |
Veri depolama |
|
6) |
Bilgi Entegrasyonu, Master Data Yönetimi, Guardium, OPTİM |
|
7) |
Hadoop Teknolojisi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Müşteri için Ana Veri Yönetimi |
|
10) |
Yapısal Olmayan Verilerin Kuruluşa Entegrasyonu |
|
11) |
Metin Analitiği |
|
12) |
Büyük Veri ve Analitik Altyapı |
|
13) |
Büyük Veri ve Analitik Altyapı |
|
14) |
Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |