FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2018 | İletişim Becerileri | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ELİF FINDIK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK Öğ.Gör. BERNA GÖKŞİN YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, iletişim ve önemini, iletişim kurma yolları, engel ve problemleri, iletişim türleri ve modelleri, örgütsel iletişimin anlamı ve işlevleri, etkin iletişimin özelliklerini kavramasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma 2 İletişimin işlevi, amacı ve uygulanması konusunda bilgi sahibi olma 3 İletişim çeşitlerini bilme ve uygulayabilme 4 Dinlemenin iletişimdeki önemini anlama ve uygulayabilme 5 İletişim engellerini kavrama ve çözme becerisini kavrayabilme 6 Sözlü, sözsüz (beden dili) ve yazılı, görsel ve elektronik iletişim becerileri geliştirebilme 7 Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma 8 Örgütsel iletişim türleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma |
İletişim Becerileri dersi, İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, aşamaları, ve işleyişi , iletişim şekilleri (Sözlü İletişim,Yazılı İletişim ,Sözsüz İetişim – Beden Dili), iletişim modelleri, , iletişim engelleri, iletişim engellerini aşma yolları, etkin konuşma, etkin dinleme, ikna edici iletişim,Örgütsel iletişim Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri,Biçimsel ve Biçimsel olmayan İletişim,İş Yaşamında İletişim konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim kavramı ve anlamı | |
2) | İletişim Süreci | |
3) | Sözlü İletişim | |
4) | Yazılı İletişim | |
5) | Sözsüz İletişim (Beden Dili) | |
6) | İletişimin yapıcı ve bozucu engelleri | |
8) | Ders Tekrarı ve Arasınav | |
9) | Örgütesel İletişim | |
10) | Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri | |
11) | Formal ve Informal İletişim | |
12) | İletişim engellerini aşma ve etkin iletişim | |
13) | Etkin Dinleme, İkna Edici İletişim | |
14) | İş Yaşamında İletişim |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Genel ve Teknik İletişim, Dr. İrfan MISIRLI, Detay Yayınları 2.Örgütlerde İletişim, Prof.Dr. Zeyyat SABUNCUOĞLU, Arıkan Yayınları,2008 3. Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Güzem Can Yayınları 4. Meslek Yüksekokulları İçin Genel İletişim, Editör: Uğur DEMİRAY ,Pegem A Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 1.Genel İletişim Meslek Yüksekokulları İçin. Prof.Dr.İrfan Çağlar, Yrd.Doç.Dr. Sabiha Kılıç , Nobel Yayıncılık , 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 0 |
Sunum | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |