REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2018 İletişim Becerileri Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ELİF FINDIK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ELİF FINDIK
Öğ.Gör. BERNA GÖKŞİN YILDIRIM
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Öğrencinin, iletişim ve önemini, iletişim kurma yolları, engel ve problemleri, iletişim türleri ve modelleri, örgütsel iletişimin anlamı ve işlevleri, etkin iletişimin özelliklerini kavramasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma
2 İletişimin işlevi, amacı ve uygulanması konusunda bilgi sahibi olma
3 İletişim çeşitlerini bilme ve uygulayabilme
4 Dinlemenin iletişimdeki önemini anlama ve uygulayabilme
5 İletişim engellerini kavrama ve çözme becerisini kavrayabilme
6 Sözlü, sözsüz (beden dili) ve yazılı, görsel ve elektronik iletişim becerileri geliştirebilme
7 Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma
8 Örgütsel iletişim türleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma

Dersin İçeriği

İletişim Becerileri dersi, İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, aşamaları, ve işleyişi , iletişim şekilleri (Sözlü İletişim,Yazılı İletişim ,Sözsüz İetişim – Beden Dili), iletişim modelleri, , iletişim engelleri, iletişim engellerini aşma yolları, etkin konuşma, etkin dinleme, ikna edici iletişim,Örgütsel iletişim Örgütsel
iletişimin işleyiş modelleri,Biçimsel ve Biçimsel olmayan İletişim,İş Yaşamında İletişim konularını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim kavramı ve anlamı
2) İletişim Süreci
3) Sözlü İletişim
4) Yazılı İletişim
5) Sözsüz İletişim (Beden Dili)
6) İletişimin yapıcı ve bozucu engelleri
8) Ders Tekrarı ve Arasınav
9) Örgütesel İletişim
10) Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri
11) Formal ve Informal İletişim
12) İletişim engellerini aşma ve etkin iletişim
13) Etkin Dinleme, İkna Edici İletişim
14) İş Yaşamında İletişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Genel ve Teknik İletişim, Dr. İrfan MISIRLI, Detay Yayınları
2.Örgütlerde İletişim, Prof.Dr. Zeyyat SABUNCUOĞLU, Arıkan Yayınları,2008
3. Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Güzem Can Yayınları
4. Meslek Yüksekokulları İçin Genel İletişim, Editör: Uğur DEMİRAY ,Pegem A Yayınları
Diğer Kaynaklar: 1.Genel İletişim Meslek Yüksekokulları İçin. Prof.Dr.İrfan Çağlar, Yrd.Doç.Dr. Sabiha Kılıç , Nobel Yayıncılık , 2012

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 0
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 44
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2