EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT6104 | Entegre Ortam Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Çoklu Ortam öğrenciler ve çalışanlar için hem bir öğretim aracı hem de bir öğrenme aktivitesi olarak eğitimde ve endüstride artarak önemli hale gelmeye başlamıştır. Bu iki ortamın eğitimcileri eğer çoklu ortamdan en iyi şekilde yararlanmak istiyorlarsa etkili bir çoklu ortam tasarımı oluşturabilmek için çoklu ortamın potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmak zorundadırlar. Bunu gerçekleştirmenin en iyi yollarından biri de basit çoklu ortam materyalleri geliştirmek ve uygulamaya koymaktır. Bu ders yazı, ses, animasyon, grafik ve videonun kombinasyonundan oluşan etkileşimli bir çoklu ortam tasarlama ve oluşturma süreçlerini öğrencilere uygulamalı bir şekilde öğretmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler farklı programlarla video, ses ve yazıyı kullanarak en etkili çoklu ortam materyallerini hazırlayacaklardır. Öğrenciler aynı zamanda tasarım ilkelerini öğrenecekler ve yeni medyayı çoklu ortamda bu ilkelere göre en etkili şekilde tasarlamaya çalışacaklardır. Çoklu ortamı kapsayan en genel dört alan ise: içerik, estetik, kullanışlılık ve kullanılabilirlik. Öğrenciler çoklu ortam ilkeleri ve yazılımları ile kendilerini yeterli hissettiklerinde bireysel ve grup ödevleri sayesinde etkileşimli projeler hazırlayacaklar ve öğrencilerin öğrendikleri yöntem, teknik ve teorileri eğitim ve endüstri gibi ortamlarda kullanılmak üzere bu projelere yansıtmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. En son çoklu ortam türlerini, etkili çoklu ortam çözümlerini, ve çoklu ortam standartlarını okulda, evde, işte ve sanal gerçeklikte kullanmak üzere inceleyecekler, 2. Öğrenme teorilerinin çoklu ortamın gelişmesine ve teknoloji entegrasyon stratejilerine etkisini irdeleyecekler; 3. Etkili medya tekniklerini sınıfı bir aktif sorgulama, işbirliği ile keşfetme ve destekleyici etkileşim gibi yollarla şekillendirebilecekler; 4. Çoklu ortamın eğitimdeki tarihini öğrenecekler; 5. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini anladıktan sonra etkileşimli çoklu ortam uygulamaları tasarlayarak becerilerini geliştirecekler; 6. Etkileşimli çoklu ortam uygulamalarını geliştirmek için Adobe Flash programını kullanacaklar; 7. Tasarım ve yapıyı kontrol etmek için yazı ve bilgisayar dili ile uğraşacaklar; 8. Ses ve resimlerin her bir özelliği ile çalışacaklar; 9. Animasyonu ve videoyu kullanacaklar; 10. Öğretim tasarım ilkelerini uygulayacaklar; 11. Çoklu ortam planlamadaki, tasarımdaki ve üretimindeki maliyetleri bilecektir. |
Oryantasyon Ders izlencesinin gözden geçirme Beklentiler Çoklu Ortam nedir? Çoklu Ortamla Öğrenme Fırsatları ve Riskler Ödev planlamaları Çoklu ortamla öğrenme teorisinin temelleri Çoklu ortam ve bilişsel mimari Bilişsel yük, ikili kanal teorileri Çoklu Ortamla Öğrenme Temel İlkeleri-I Çoklu ortam ilkesi Biçim ilkesi Gereksizlik ilkesi Tutarsızlık ilkesi Çoklu Ortamla Öğrenme Temel İlkeleri-II Parçalara bölme ilkesi Çalışılmış örnek ilkesi Dikkat çekme ilkesi Yakınlık ilkesi Video ve Çoklu Ortam Tasarımı Bakış İlkesi Rehberlik ilkesi Embodiement Dinamik çizim Altyazı İleri Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri Rehberlikli Keşfetme Çalışılmış örnek Geri Bildiri Çoklu Temsil Öğrenme Kontrolü Animasyon İşbirliği Uzmanlığın Geri Tepmesi Bireysellik Ara Sınav Güncel Çoklu Ortam Tasarımı Çalışmaları Eğitimde Web 2.0 araçları (Görsel, sunum, VR/AR vs.) Eğitimde Web 2.0 araçları (Görsel, sunum, VR/AR vs.) AI ile Çoklu Ortam Materyali Geliştirme (Gamma, Synestsia vs.) Final Sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Multimedya Dünyasının Vaatleri | |
3) | Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi | |
4) | Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi | |
5) | Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi | |
6) | Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri | |
7) | Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri | |
8) | Multimedya Uygulamalarında Ölçme ve Değerlendirme | |
9) | Gelişmiş Bilgisayar Tabanlı Bağlamlarda Multimedya Öğrenimi - Animasyonlu Pedagojik Ajanlar ile Multimedya Öğrenimi - Sanal Gerçeklikte Multimedya Öğrenimi - Oyunlar, Simülasyonlar ve Mikro Dünyalar ile Multimedya Öğrenimi | |
10) | Gelişmiş Bilgisayar Tabanlı Bağlamlarda Multimedya Öğrenimi - Animasyonlu Pedagojik Ajanlar ile Multimedya Öğrenimi - Sanal Gerçeklikte Multimedya Öğrenimi - Oyunlar, Simülasyonlar ve Mikro Dünyalar ile Multimedya Öğrenimi | |
11) | Hipermedya ile Multimedya Öğrenme E-Öğrenmede Multimedya Öğrenme | |
12) | Hipermedya ile Multimedya Öğrenme E-Öğrenmede Multimedya Öğrenme | |
13) | Multimedya Ortamlarında Kullanılabilirlik | |
14) | Güncel araştırmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Mayer, R. E. (Ed.). (2005). The Cambridge handbook of multimedia learning. Cambridge university press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Proje | 14 | 20 | 280 |
Toplam İş Yükü | 420 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. | 4 |
2) | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. | 3 |
3) | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme | 4 |
4) | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme | 2 |
5) | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme | 3 |
6) | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme | 3 |
7) | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme | 2 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 4 |
9) | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 2 |
10) | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 2 |
11) | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. | 3 |
12) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 3 |