EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6003 Eğitim Teknolojisinde Seçilmiş Konular Bahar 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Prof. Dr. ŞEFİKA FEZA ORHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler;
 Eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi, kuramsal, psikolojik ve felsefi temellerini
karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir.
 Öğretim tasarımı ve farklı modelleri eleştirel bir biçimde açıklayabilir.
 Eğitim teknolojisindeki farklı perspektifleri, konuları, eğitimleri ve trendlerini
değerlendirebilir.
 Eğitim teknolojisindeki önemli mesleki kuruluşlar, yayınları, projeleri, kişileri tanıyabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerin, geçmiş ve güncel araştırmalara dayalı olarak eğitim teknolojisi alanına
ilişkin kapsamlı bir anlayış geliştirmelerine destek olmaktadır. Ders kapsamı şu konuları
içermektedir: Bir disiplin olarak eğitim teknolojisi; eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi,
kuramsal, psikolojik ve felsefi temelleri; öğretim tasarımı ve modelleri; eğitim teknolojisi
araştırmalarında geçmiş ve şimdiki konular ve eğilimler; eğitim teknolojisinde yeni eğilimler
ve gelecekteki olası trendler; eğitim teknolojisinde mesleki kuruluşlar, projeler, yayınlar ve
kariyer olanakları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yansıtıcı Literatür İncelemesi Yazımı Ders izlencesi ve derse oryantasyon, e-iletişim Creswell, J.W. (2008). Reviewing the literature. Chapter 4 in Educational Research (3rd Edt.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc. Bir literatür inceleme makalesi inceleyiniz: Educational Research Review Opsiyonel: Galvan, J.L. (2006). Writing literature reviews. Glendale, CA: Pyrczak Publishing. APA (2010). Publication manual (6th Edt.). USA: American Psychological Association. BAU Library online books on writing literature reviews. Eğitim üzerine bir yansıtma: TED TALKS
2) Modül 1: Eğitim Teknolojisi (ET)nin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi (Bölüm1-Bir Disiplin Olarak Eğitim Teknolojisi). Ankara: Anı Yayıncılık. Reigeluth, C.M. (2013). Öğretim tasarımı teorisi nedir ve nasıl değişiyor? (Bölüm 1). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Reiser, R.A. (2007). What field did you say you were in? Defining and naming our field. Chapter 1 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc. Januszewski, A., & Persichitte, K. A. (2008). A history of the AECT’s definitions of educational technology. In A. Januszewski & M. Molenda (Eds.), Educational technology (pp. 259-282). New York: Lawrence Erlbaum Associates. Opsiyonel: Reigeluth, C. M. (1999). What is instructional design theory and how is it changing? (Chapter 1) In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional-design theories and models volume II: A new paradigm of instructional theory. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Luppicini, R. (2005). A Systems Definition of Educational Technology in Society. Educational Technology & Society, 8 (3), 103-109.
3) Modül 1: Eğitim Teknolojisi (ET)nin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi ET Tanım ve Tarihsel Gelişim Ders Notu Reiser, R.A. (2007). A history of instructional design and technology. Chapter 3 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc. Foshay, W.R., Villachica, S.W. & Stepich, D.A. (2014). Cousins but not twins: Instructional design and human performance technology in the workplace (Chapter 4). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Reisoğlu, İ., Kocaman Karaoğlu, A., Gedik, N., Göktaş, Y. & Çağıltay, K.. (2013). Öğretim teknolojisinin Türkiye tarihine bir bakış 1920-1984 dönemi (Bölüm 2). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yay. Opsiyonel: Akkoyunlu, B. (2002) Educational Technology in Turkey: Past, Present and Future. Educational Media International, 39(2), 165-174, DOI: 10.1080/09523980210155352. Orhun, E. (2010). Information and Communication Technology Innovation in Education: The Case of Turkey. Access from http://linc.mit.edu/linc2010/proceedings/session1Orhun.pdf at 01.02.2015
4) Modül 2: ET’nin Felsefi, Kuramsal ve Psikolojik Temelleri Şendağ, S. & Başer, V.G. (2013). Öğretim teorileri ve öğretim teknolojileri (Bölüm 8). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Driscoll, M.P. (2014). Psychological foundations of instructional design. Chapter 4 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc. Opsiyonel: Kitap: Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Usta, E. (2013). Öğretim teknolojisi ve davranışçılık (Bölüm 9): Kılıç, E. (2013). Öğretim teknolojisinde bilişsel yaklaşımlar (Bölüm 10). Tezci, E. & Perkmen, S. (2013). Oluşturmacı perspektiften teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu (Bölüm 11). Baykal, A. (2011). Eğitimin e Hali. XVI. Türkiye'de İnternet Konferansı.
5) Modül 2: ET’nin Felsefi, Kuramsal ve Psikolojik Temelleri Eğitim Felsefeleri Ders Notu Öğrenme-Öğretme Kuramları ve DBY Karşılaştırma Ders Notu Lowyek, J. (2014). Bringing learning theories and technology-enhanced environments: A critical appraisal of its history (Chapter 1). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Merrienboer, J.J.G. & Bruin, A.B.H. (2014). Research paradigms and perspectives on learning (Chapter 2). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Opsiyonel: Reigulth, C.M. & Moore, J. (1999). Cognitive education and the cognitive domain (Chapter 3). In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional-design theories and models volume II: A new paradigm of instructional theory. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Jonassen, D. (1999). Designing constructivist learning environments (Chapter 10). In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional-design theories and models volume II: A new paradigm of instructional theory. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
6) Modül 3: Öğretim Tasarımı ve ÖT Modelleri Branch, R.M. & Kopcha, T.J. (2014). Instructional design models (Chapter 7). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Gustafson, K. L. & Branch R. M. (2007). What is instructional design (Chapter 2) in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc. Warren, S., Lee, J. & Najmi, A. (2014). The impact of technology and theory on instructional design since 2000 (Chapter 8). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Opsiyonel: Şimşek, A. (2013). Öğretim tasarımı ve modelleri (Bölüm 6). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Morrison, G.R., Ross, S. M. & Kemp, J.E. (2007). Etkili öğretim tasarımı (Edt: Varank, İ., Çeviri). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları (Orijinal yayın basım tarihi 2007).
7) Modül 3: Öğretim Tasarımı ve ÖT Modelleri Öğretim Tasarımı Modelleri Ders Notu Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Gibbons, A.S., Boling, E. & Smith, K.M. (2014). Instructional Design Models (Chapter 48). Tracey, M.W. & Boling, E. (2014). Preparing Instructional Designers: Traditional and Emerging Perspectives (Chapter 52). Paquette, G. (2014). Technology-Based Instructional Design: Evolution and Major Trends (Chapter 53). Opsiyonel: ÖT Modellerini İnceleme (Birini Seçiniz): Gibbons, A.S. (2014). An architectural approach to instructional design. BAU Library: LB 1028.38/.G53 Merriënboer, J. J. G. & Kirschner, P.A. (2012). Ten steps to complex learning : a systematic approach to four-component instructional design. BAU Library: LB 1028.38/.M47 Smith, P.L. & Ragan, T.J. (2005). Instructional design. BAU Library: LB 1028.38/.S65 Walter, D. (2005). The systematic design of instruction. BAU Library: LB 1028.38/.D53 Piskurich, G.M. (2000). Rapid instructional design: learning ID fast and right. BAU Library: LB 1028.38/.P57 Cennamo, K. & Kalk, D. (2005). Real world instructional design. Bau Library: LB 1028.38/.C46. Designing effective instruction / Kemp, J.E., Morrison, G.R. & Ross, S.M. (LB 1028.38/.K46 Gagné, R.M. (2005). Principles of instructional design. BAU Library: LB 1028.38/.P75 Seels, B. & Glasgow, Z. (1999). Making instructional design decisions. BAU Library: LB 1028.38/.S4
8) Modül 4: Eğitim Teknolojisinde Araştırma Kitap: Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Küçük, S., Yılmaz, R.M., Aydemir, M., Baydaş, Ö & Gökdaş, Y. (2013). Öğretim teknolojileri araştırmalarında yöntemsel eğilimler (Bölüm 16). Uğur, F. & Çağıltay, K. (2013). Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerinde genel eğilimler (Bölüm 17). Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Moore, S.L. & Ellsworth, J.B. (2014). Ethics of educational technology (Chapter 10). Morrison, G.R. & Ross, S.M. (2014). Research-based instructional perspectives (Chapter 3). Opsiyonel: Goktas, Y., Kucuk, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacik, Ö. Yildirim, G. & Reisoglu, I. (2012). Educational Technology Research Trends in Turkey: A Content Analysis of the 2000-2009 Decade. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(1),191-199.
9) Modül 4: Eğitim Teknolojisinde Araştırma Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. McKenney, S. & Reeves, T.C. (2014). Educational design research (Chapter 11). Cilesiz, M. & Spector, J.M. (2014). The Philosophy of Science and Educational Technology Research (Chapter 71). Eğitim Teknolojisinde Araştırma Yöntemi İnceleme (Birini Seçiniz): Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Richey, R.C. & Klein, J.D. (2014). Design and development research (Chapter 12). Karakus, T. (2014). Practices potential of activity theory for educational technology research (Chapter 13). McGlinn Manfra, M. & Bullock, D.K. (2014). Action research for Educational Communications and Technology (Chapter 14). Mardis, M.A., Hoffman, E.S. & Rich, P.J. (2014). Trends and issues in qualitative research methods (Chapter 15). Spector, J.M. (2014). Program and project evaluation (Chapter 16). Knezek, G.A. & Christies, R. (2014). Tools for analyzing quantitative data (Chapter 17). Gilbert, L.S., Jackson, K. & Gregorio, S. (2014). Tools for analyzing qualitative data: The history and relevance of qualitative data analysis software (Chapter 18). Çakır, Ö. (2013). Tasarım tabanlı araştırma (Bölüm 19). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
10) Modül 5: ET’de Konular Yazıcı, C. & Kültür, C. (2013). Medya mı yöntem mi? Bitmeyen tartışma (Bölüm 3). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Bishop, M. J. (2014). Instructional Message Design: Past, Present, and Future Relevance (Chapter 30) Belland, B.R. (2014). Scaffolding: Definition, Current Debates, and Future Directions (Chapter 39) Luschei, T.F. (2014). Assessing the cost and benefits of educational technology (Chapter 19) Konuların incelenmesi (Biriniz seçiniz): Kitap: Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Orhan, F. (2013). Öğrenme tarzı ve öğretim teknolojileri (Bölüm 12). Gedik, N. (2013). Karma öğrenme ortamları (Bölüm 30). Karal, H. (2013). Özel eğitimde öğretim teknolojilerinin kullanımı (Bölüm 27). Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Hamilton, J. & Feldman, J. (2014). Planning a Program Evaluation: Matching Methodology to Program Status (Chapter 20). Savenye, W.C. (2014). Perspectives on Assessment of Educational Technologies for Informal Learning (Chapter 21). Jonassen, D.H. (2014). Assessing problem solving (Chapter 22). Kaufman, T.E., Graham, C.R., Picciano, A.G., Popham,J.A. & Wiley, D. (2014). Data-Driven Decision Making in the K-12 Classroom (Chapter 27). Mayer, R.E. (2014). Multimedia instruction (Chapter 31). Andrews, D.H. & Wulfeck II, W.H. (2014). Performance Assessment: Something Old, Something New (Chapter 24). Shute, V.J. & Kim, Y.J. (2014). Formative and Stealth Assessment (Chapter 25). Karadeniz, Ş. & Hacıfazlıoğlu, Ö. (2013). School administrators turning dystopias into utopias. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H. U. Journal of Education] 28(1), 211-222
11) Modül 5: ET’de Konular Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Davies, R.S. & West, R.E. (2014). ICT in Developing Countries: Policies, Implementation, and Impact (Chapter 72) Oh, E. & Reeves, T.C. (2014). Generational Differences and the Integration of Technology in Learning, Instruction, and Performance (Chapter 66). Davies, R.S. & West, R.E. (2014). Technology Integration in Schools (Chapter 68). Oliver, M. (2014). Prospects for Instructional Design and Teacher Education (Chapter 73). Konuların incelenmesi: Kitap (Biriniz seçiniz): Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Kim, C. & Pekrun, R. (2014). Emotions and motivation in learning performance (Chapter 6). Koehler, M.J., Mishra, P., Kereluik, K., Shin,T.S., Graham, C.R. (2014). The technological pedagogical content knowledge framework (Chapter 9). Ifenthaler, D. & Pirnay-Dummer, P. (2014). Model-Based Tools for Knowledge Assessment (Chapter 23). Tristán-López, A. & Ylizaliturri-Salcedo, M.A. (2014). Evaluation of ICT Competencies (Chapter 26). Christensen, R. & Knezek, G.A. (2014). Measuring Technology Readiness and Skills (Chapter 67). Brand-Gruwel, S., Kester, L., Kicken, W. & Kirschner, P.A. (2014). Learning Ability Development in Flexible Learning Environments (Chapter 29). Raporlar (Birini seçiniz): TEDMEM (2014). 2014 Eğitim Değerlendirme Raporu. ERG (2014). Fatih projesi eğitimde dönüşüm için bir fırsat olabilir mi? Politika analizi ve önerileri. Dreambox Learning (2014). Intelligent Adaptive Learning: An Essential Element of 21st Century Teaching and Learning. White Paper. Govoni, J.M. (2015). Training Educators to Understand the Needs of English Learners (ELs) in the PreK-12 Classroom. ESOL in Higher Ed LLC Microsoft (2015). Transforming Learning Environments for Anytime, Anywhere Learning for All. NMC (2014). Horizon Report: 2014 K-12 Edition. NMC (2015). Horizon Report: 2015 Higher Education Edition. Rickard, W. (2010). The Efficacy (and Inevitability) of Online Learning in Higher Education. White Paper, Pearson Learning Solutions. Horn, M. B., & Staker, H. (2011). The rise of K-12 blended learning. Innosight Institute. WEF (2014). Education and Skills 2.0: New Targets and Innovative Approaches.
12) Modül 6: ET’de Eğilimler ve Gelecek Baran, E. (2013). Öğretim teknolojilerinde yeni eğilimler ve yaklaşımlar (Bölüm 34). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Jacobs, J.W. & Dempsey, J.V. (2007). Emerging instructional technologies: The near future. Chapter 31 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc. McDonald Connor, C., Goldman, S.R. & Fishman, B.(2014). Technologies That Support Students’ Literacy Development (Chapter 47). Konuların incelenmesi (Biriniz seçiniz): Chang, M., Evans, M.A., Kim, S., Norton, A. & Samur, Y. (2015). Differential Effects of Learning Games on Mathematics Proficiency. Kitap: Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sancar Tokmak, H. (2013). Simülasyonlar ve simülatörler: Tanımları, öğrenme ve öğretim amaçlı kullanımları (Bölüm 35). Tınmaz, H. (2013). Sosyal ağ web siteleri ve sosyal ağların eğitimde kullanımı (Bölüm 37). Saran, M. (2013). Mobil öğrenme fırsatları ve zorlukları (Bölüm 42). Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Antonenko, P.D. van Gog, T. & Paas , F. (2014). Implications of neuroimaging for educational research (Chapter 5). Goodyear, P., Jones, C. & Thompson, K. (2014). Game-Based Learning (Chapter 35). Bull, G., Chiu, J., Berry, R., Lipson, H. & Xie, C. (2014). Advancing Children’s Engineering Through Desktop Manufacturing (Chapter 54). Evans, M.A. & Rick, J. (2014). Supporting Learning with Interactive Surfaces and Spaces (Chapter 55). Cagiltay, K., Kara, N. & Aydin, C.C. (2014). Smart Toy Based Learning (Chapter 56). Davidson, A.L. & Carlinere, S.(2014). Books for Educational Uses (Chapter 57). Veletsianos, G. & Russell, G.S. (2014). Pedagogical Agents (Chapter 61). Goodyear, P., Jones, C. & Thompson, K. (2014). Computer-Supported Collaborative Learning: Instructional Approaches, Group Processes and Educational Designs (Chapter 35).
13) Modül 6: ET’de Eğilimler ve Gelecek West, D.M. (2012). Digital schools: How technology can transform education. DC: Brookings Ins. Press. Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Vandewaetere, M. & Clarebout, G. (2014). Advanced Technologies for Personalized Learning, Instruction, and Performance (Chapter 34). Graf, S. & Kinshuk. (2014). Adaptive Technologies (Chapter 62). Dawley, L. & Dede, C. (2014). Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations (Chapter 58). Dunleavy, M. & Dede, C. (2014). Augmented Reality Teaching and Learning (Chapter 59). Konuların incelenmesi (Biriniz seçiniz): Şahin, A., Ayar, M.C. & Adıgüzel, T. (2014). Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik İçerikli Okul Sonrası Etkinlikler ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 1-26. Kitap: Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler (Çağıltay, K. & Göktaş, Y.). (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Gülbahar, Y. (2013). E-değerlendirme (Bölüm 39). Baran, B. (2013). Eğitimde uygulama toplulukları: Tanımı, Nitelikleri ve Internet teknolojileri ile ilişkisi (Bölüm 33). Özçelik, E. (2013). Bilişsel sinirbilim ve öğrenme (Bölüm 13). Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Seel, N.M. (2014). Model-Based Learning and Performance (Chapter 37). Hannafin, M.J., Hill, J.R., Land, S.M. & Lee, E. (2014). Student-Centered, Open Learning Environments: Research, Theory, and Practice (Chapter 51). Ramon, Savoy, M. & Carr- Chellman, A.A. (2014). Change Agency in Learning, Instruction, and Performance (Chapter 49). Hsu, Y.C., Ching, Y.H. & Grabowski, B.L. (2014).Web 2.0 Applications and Practices for Learning Through Collaboration (Chapter 60). Wiley, D., Bliss, T.J. & McEwen, M. (2014). Open Educational Resources: A Review of the Literature (Chapter 63). Klerkx, J., Verbert, K. & Duval, E. (2014). Enhancing Learning with Visualization Techniques (Chapter 64). Jong, T. (2014). Emerging Representation Technologies for Problem Solving (Chapter 65)
14) Modül 7: ET’de Kuruluşlar, Projeler, Yayınlar, Kişiler Ders Değerlendirmesi Oliver, M. (2014). Fostering Relevant Research on Educational Communications and Technology (Chapter 74). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Klein, J. D. & Rushby, N. (2007). Professional organizations and publications in instructional design and technology. Chapter 26 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc. Eğitim teknolojisi kuruluş, konferans, yayın inceleme: Organizasyonlarından birini inceleyiniz: AECT, ASTD, ISTE, AAER, AERA vb. Uluslararası bir konferans ve Türkiye’de gerçekleştirilen bir konferans inceleyiniz. Bir SSCI dergi ve Türkiye’de yayınlanan bir dergi inceleyiniz. Eğitim teknolojisi alanında çalışmalarını okuduğunuz bir uluslararası ve bir de ülkemizde çalışmakta olan bir akademisyenin çalışmalarını inceleyiniz. Literatür tarama çalışmalarının sunumu Ders yansıtmaları, geri bildirimler ve genel değerlendirme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (Ed.). (2013). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Januszewski & M. Molenda (Eds.). (2008). Educational Technology: A definition with commentary. New York: Lawrence Erlbaum Associates.
Koehler, M.J., Mishra, P. (2008). Introducing TPCK. In Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (Edt: The AACTE Committee on Innovation and Technology), New York: Routledge.
Morrison, G.R., Ross, S. M. & Kemp, J.E. (2007). Etkili öğretim tasarımı (Edt: Varank, İ., Çeviri). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları (Orijinal yayın basım tarihi 2007).
Reigulth, C.M. (Ed.). (1999). Instructional-design theories and models volume II: A new paradigm of instructional theory. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Reiser, R.A. (2007). Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc.
Solomon, G. & Schrum, L. (2010). Introduction and The future of the web – Where to next?. Web 2.0 for educators. Oregon, Washington DC: ISTE.
Spector, J.M., Merrill, M.D., Elen, J. & Bishop, M. J. (Eds.). (2014). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.), USA: Springer.
West, D.M. (2012). Digital schools: How technology can transform education. DC: Brookings Ins. Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek.
2) Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek.
3) Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme
4) Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme
5) Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme
6) Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme
7) Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9) Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
10) Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
11) Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme.
12) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.