Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin kapsamı |
Ders notları |
2) |
Bilgi güvencesi kavramı |
Ders notları |
3) |
Yazılım güvenliği gerekliliği |
Ders notları |
4) |
Yazılım lisansları ve sertifikasyonu |
Ders notları |
5) |
Bilgi emanetçisi kavramı ve uygulamaları |
Ders notları |
6) |
Yazılım geliştirme döngüsü |
Ders notları |
7) |
Güvenli yazılım geliştirme |
Ders notları |
8) |
Güvenli yazılım geliştirme |
Ders notları |
9) |
Güvenli yazılım geliştirme kalıbı |
Ders notları |
10) |
Yazılım olgunluğu |
Ders notları |
11) |
Güvenli yazılım belirleme ve ölçme yöntemleri |
Ders notları |
12) |
Güvenli yazılım geliştirme süreçlerinin denetlenmesi |
Ders notları |
13) |
Güncel konular |
Ders notları |
14) |
Güncel konular |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
5 |
1) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
4 |
1) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
2) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
2) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
3) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
5 |