CYS5101 SayılarTeorisi ve KriptografiKod.TeorisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CYS5101 Sayılar Teorisi ve Kriptografi İçin Kodlama Teorisi Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Şifreleme ve şifre çözme algoritmalarını anlamak ve analiz etmek için yeterli matematiksel alt yapıyı sağlamak. Veri depolama, veri paylaşma ve veri transferi konularında güvenli metotlar öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Eski ve yeni şifreleme teknikleri hakkında derin bilgi kazanma. Çeşitli türlerde açık ve gizli anahtarlı şifreleme sistemlerini gerçekleştirebilmek. Şifreleme tekniklerinin analizini yapabilmek. Dijital İmza politikalarını öğrenme. Gizli paylaşım politikalarını gerçekleştirebilmek.

Dersin İçeriği

Tarihsel şifreleme tekniklerine başlangıç ve şifreleme analizleri. Açık Anahtarlı Şifreleme (RSA, ElGamal sistemleri). Veri Şifreleme Standardı (DES) ve Gelişmiş şifreleme Standardı (AES). İmza protokolleri ve Anahtar Dağıtımı. Gizli paylaşım politikaları ve hash fonksiyonları. Sıfır Bilgi İspatı. Oval Kavis Aritmetiği. Tam sayı ve modüler aritmetik.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Model Şifrelemenin Temel Prensipleri Ders notları
2) Temel Şifreler ve Şifre Analizi Ders notları
3) Gizli Anahtarlı Şifreleme ve sözde raslantısallık Ders notları
4) Açık Anahtarlı Şifreleme (RSA, ElGamal etc) Ders notları
5) Şifreleme zorluğu varsayımları (RSA problemi, faktoring tam sayıları, DLP) Ders notları
6) Veri şifreleme Standartları ve Gelişmiş şifreleme Standartları Ders notları
7) Sayısal imza standartları Ders notları
8) Sayısal imza standartları Ders notları
9) Anahtar Dağılımı Ders notları
10) Gizli paylaşım politikaları Ders notları
11) Kimlik tabanlı şifreleme Ders notları
12) Sıfır Bilgi İspatı Ders notları
13) Oval Kavis Ders notları
14) Tam sayı ve modüler aritmetik Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. J. KATZ, Y. LINDELL, Introduction to Modern Cryptography: Principles and Protocols. 2007.
2. W. TRAPPE, L. WASHINGTON, Introduction to Cryptography with Coding Theory.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Ödev 4 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 4
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
1) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 4
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . 4
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5