FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4005 | Küresel Ekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders küresel makroekonomik dengesizlikleri anlamayı ve söz konusu dengesizliklerin küresel ekonomi ve büyük ekonomiler üzerindeki sonuçları tartışmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şu bağlamlarda kazanımlar elde edecekler: 1) Küresel makroekonomik dengesizlikleri anlamak, dengesizliklerin küresel ekonomi ve büyük ekonomiler (ABD, Çin)üzerindeki sonuçlarını tartışmak 2) AB'deki borç krizinin ortaya çıkışını analiz etme ve çözüm önerilerini tartışmak 3) Para birliğinin teorik öncüllerini anlama ve bu öncülleri Avrupa İktisadi ve Parasal Birliği bağlamında tartışmak 4) İklim tartışmasını anlamak, uluslar arasındaki karşıt pozisyonları analiz etme ve bunların iktisadi açıdan akılcığını değerlendirmek 5) Uzun dönem enerji arz ve talep dinamiklerini analiz etmek ve onların iktisadi ve siyasi sonuçlarını değerlendirmek |
Dünya Ekonomisindeki Makroekonomik Dengesizlikler (Yüksek Tasarruflar- Düşük Tasarruflar vs.) Uluslararası Para Sistemi'ndeki Eksiklikler Avrupa Birliği'ndeki Borç Krizi Avrupa Para Birliği'nin Sürdürülebilirliği ve Enflasyon Geleceği- Sonuçları Uzun Dönemde Enerji Fiyatları ve Dünya Ekonomis ve Politikası Üzerindeki Sonuçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Dünya Savaşları Dönemi ve Kapanışı: 20. yy ilk yarısı | |
3) | Sanayi Devrimi ve Serbest Ticaret: 19. yy | |
4) | Sanayileşme ve Yeni Dünya Ekonomisi'nin Doğuşu | |
5) | Dengesiz dünya ticareti büyümesi ve Makroekonomik Dengesizlikler | |
6) | Dengesiz dünya ticareti büyümesi ve Makroekonomik Dengesizlikler | |
7) | Uluslararası İstikrarlı Para sistemi İhtiyacı | |
8) | Arasınav | |
9) | Avrupa'nın İnşası: Umutlar ve Hayal Kırıklıkları | |
10) | Kaynaklar üzerindeki kısıtlar-baskılar(Fosil enerji) | |
11) | Artan nüfus ve yiyecek kıtlığı | |
12) | Artan nüfus ve yiyecek kıtlığı | |
13) | Yaşlanan nüfuslar ve geçiş dönemindeki nüfuslar | |
14) | Yaşlanan nüfuslar ve geçiş dönemindeki nüfuslar |
Ders Notları / Kitaplar: | Economics and the Global Environment; Charles S. Pearson / Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Various handouts |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 12 | 37 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |