Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuğun gelişimsel değerlendirilmesinin tanımı ve önemi |
Ders notları |
2) |
Gelişimsel değerlendirme ilkeleri |
Ders notları |
3) |
Gelişimi etkileyen faktörler |
Ders notları |
4) |
Gelişim kuramları ve kavramları |
Ders notları |
5) |
Yeni doğanda gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Ders notları |
6) |
Süt çocuğu döneminde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Ders notları |
7) |
Okul öncesi dönemde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Ders notları |
8) |
Adölesan döneminde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Ders notları |
9) |
Ara sınavı |
|
10) |
Adölesan döneminde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi (devam) |
Ders notları |
11) |
Dünya ve ülkemizde konuyla ilgili yapılan çalışmalar |
Ders notları |
12) |
Dünya ve ülkemizde konuyla ilgili yapılan çalışmalar (devam) |
Ders notları |
13) |
Gelişimsel tarama testlerine genel bakış |
Ders notları |
14) |
Gelişimsel tarama testlerine genel bakış (devam) |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
4 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
4 |