LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB2008 | Çocuk Hakları | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEDA ÖKTEM ÇEVİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere çocuk hakları korunmasını öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. çocuk haklarının korunması ile ilgili temel bilgileri tanımlar 2. Çocuk ihmalinin önlemesinin önemini kavrar 3. Çocuk istismarlarının önlenmesinin önemini kavrar 4. Çocuk hakları ve korunmasında ulusal ve uluslararası örgütlerle işbirliğini destekler. 5. Alanındaki yenilik ve inovasyonlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Bu ders, ulusal ve uluslararası çocuk hakları ve koruma yasaları ve çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili önleyici tedbirler hakkında önemli bilgiler içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları | Ders notları |
2) | Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları (devam) | Ders notları |
3) | Çocuk ihmal ve istismarı | Ders notları |
4) | Çocuk ihmal ve istismarı (devam) | Ders notları |
5) | Çocuk ihmal ve istismarı (devam) | Ders notları |
6) | Çocuk haklarının toplum içinde korunması | Ders notları |
7) | Çocuk haklarının aile içinde korunması | Ders notları |
8) | Çocuk haklarının endüstride korunması | Ders notları |
9) | Ara sınavı | |
10) | Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi | Ders notları |
11) | Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi (devam) | Ders notları |
12) | Çocuk haklarının çocuklara öğretilmesi | Ders notları |
13) | Çocuk koruma merkezleri | Ders notları |
14) | Çocuk koruma merkezleri (devam) | Ders notları |
15) | Yeni teknolojilerin kullanımı | Ders notları |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersler haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dağlı,T.,İnanıcı,A.M. (2010). Çocuk Koruma Merkezleri El Kitabı. Ankara 2. Conk,Z.,Başbakkal,Z. Yılmaz,B. Bolışık,B. (2013) .Çocuk Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi.Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |