Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları |
Ders notları |
2) |
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları (devam) |
Ders notları |
3) |
Çocuk ihmal ve istismarı |
Ders notları |
4) |
Çocuk ihmal ve istismarı (devam) |
Ders notları |
5) |
Çocuk ihmal ve istismarı (devam) |
Ders notları |
6) |
Çocuk haklarının toplum içinde korunması |
Ders notları |
7) |
Çocuk haklarının aile içinde korunması |
Ders notları |
8) |
Çocuk haklarının endüstride korunması |
Ders notları |
9) |
Ara sınavı |
|
10) |
Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi |
Ders notları |
11) |
Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi (devam) |
Ders notları |
12) |
Çocuk haklarının çocuklara öğretilmesi |
Ders notları |
13) |
Çocuk koruma merkezleri |
Ders notları |
14) |
Çocuk koruma merkezleri (devam) |
Ders notları |
15) |
Yeni teknolojilerin kullanımı |
Ders notları |
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |