AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB2008 | Çocuk Hakları | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEDA ÖKTEM ÇEVİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere çocuk hakları korunmasını öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. çocuk haklarının korunması ile ilgili temel bilgileri tanımlar 2. Çocuk ihmalinin önlemesinin önemini kavrar 3. Çocuk istismarlarının önlenmesinin önemini kavrar 4. Çocuk hakları ve korunmasında ulusal ve uluslararası örgütlerle işbirliğini destekler. 5. Alanındaki yenilik ve inovasyonlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Bu ders, ulusal ve uluslararası çocuk hakları ve koruma yasaları ve çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili önleyici tedbirler hakkında önemli bilgiler içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları | Ders notları |
2) | Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları (devam) | Ders notları |
3) | Çocuk ihmal ve istismarı | Ders notları |
4) | Çocuk ihmal ve istismarı (devam) | Ders notları |
5) | Çocuk ihmal ve istismarı (devam) | Ders notları |
6) | Çocuk haklarının toplum içinde korunması | Ders notları |
7) | Çocuk haklarının aile içinde korunması | Ders notları |
8) | Çocuk haklarının endüstride korunması | Ders notları |
9) | Ara sınavı | |
10) | Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi | Ders notları |
11) | Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi (devam) | Ders notları |
12) | Çocuk haklarının çocuklara öğretilmesi | Ders notları |
13) | Çocuk koruma merkezleri | Ders notları |
14) | Çocuk koruma merkezleri (devam) | Ders notları |
15) | Yeni teknolojilerin kullanımı | Ders notları |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersler haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dağlı,T.,İnanıcı,A.M. (2010). Çocuk Koruma Merkezleri El Kitabı. Ankara 2. Conk,Z.,Başbakkal,Z. Yılmaz,B. Bolışık,B. (2013) .Çocuk Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi.Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |