ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB2004 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Bahar 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, çocukların hastalıklarının önlenmesi ve bakımı hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çocukta temel sağlık hizmetleri kavramlarını tanımlar
2. iyi bir sağlıgi sürdürmenin önemini anlıyor
3. Cocukluk hastalıklarının belirtileri için uygun bakım düzenler
4. Çocukluk çağında sık görülen hastalıkların bakımı için planlar yapar

Dersin İçeriği

Bu ders genel sistemik çocukluk hastalıklarının önlenmesini ve bakımı kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar Ders notları
2) Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığına ilişkin veriler Ders notları
3) Çocukluk dönemi aşıları ve uygulanması Ders notları
4) Çocukluk dönemi aşıları ve uygulanması (devam) Ders notları
5) Çocukluk döneminde sık görülen solunum sistemi hastalık belirtileri Ders notları
6) Yaygın çocukluk deri ve mukoza hastalıklarının özel hemşirelik bakımı Ders notları
7) Çocukluk döneminde sık görülen sindirim sistemi hastalıklari ve bakımı Ders notları
8) Çocukluk döneminde sık görülen üriner sistem hastalıklar ve bakımı Ders notları
9) Ara sınavı
10) Çocukluk döneminde sık görülen kalp hastalıkları ve bakımı Ders notları
11) Yaygın çocukluk kazaları ve bunların önlenmesi. Ders notları
12) Yaygın çocukluk kazaları ve bunların önlenmesi (devam) Ders notları
13) Acil durumlarla ilgili müdahaleler Ders notları
14) Sosyal Medyanın İnsan Sağlığına Etkisi Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalik olarak verilecektir
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Görak, G., Savaşer,S. Yıldız,S. (2010) Bulaşıcı Hastalıklar Hemşirelii. İstanbul
Tıp Kitabevi.
2. Conk,Z. Başbakkal,Z.Yılmaz,B. Bolışık,B. (2013) Pediatri Hemşireliği.
Akademisyen Tıp Kitabevi,Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 18 18
Küçük Sınavlar 1 15 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 3
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 3
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 3
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5