ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB1004 Anne ve Çocuk Beslenmesi Bahar 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, farklı yaş dönemlerindeki çocukların besin ihtiyaçlarını öğretmektir. Ayrıca hamilelik ve emzirme döneminde yeterli ve dengeli beslenme hakkında bilgi içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yeterli ve dengeli beslenme kavramlarını tanımlar
2. besinlerin temel unsurlarıni anlar
3. Gebelik ve emzirme döneminde uygun beslenme ile ilgili kurallari
tanımlar
4. Çocuklardaki beslenme sorunlarını analiz eder

Dersin İçeriği

Bu ders, gebelik ve emzirme sırasında beslenme ile ilgili konuları kapsar. Ayrıca çocuklarda beslenme alışkanlıkları ve sorunları hakkındaki konuları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beslenme ile ilgili temel kavramlar Ders notları
2) Beslenme ve besin ögeleri Ders notları
3) Besinlerin hazırlanmasında sanitasyon Ders notları
4) Gebelikte beslenme Ders notları
5) Gebelikte yetersiz beslenme ve sorunları Ders notları
6) Emziklilikte beslenme Ders notları
7) Gelişim dönemlerine göre beslenme (0-1 yas) Ders notları
8) Gelişim dönemlerine göre beslenme (Oyun/okul çocuğu) Ders notları
9) Ara sınavı
10) Gelişim dönemlerine göre beslenme (Adölesanlarda beslenme) Ders notları
11) Gelişim dönemlerine göre beslenme (devam) Ders notları
12) Beslenme sorunları (malnütrüsyonlar, şişmanlık vs.) Ders notları
13) Metabolik bozukluklarda beslenme Ders notları
14) Gastroenteritlerde beslenme Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersler haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Şanlıer,N. Ersoy,Y. (2007) Çocuk ve Beslenme.Cocuğum Doğru
Besleniyormu? Morpa Yayınevi, İstanbul.
2. Samur, G.(2010) Anne ve Çocuk beslenmesi. Pegem Akademi yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 18 18
Küçük Sınavlar 1 25 25
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 4