ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4005 Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi Güz 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZERRİN ÇİĞDEM
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders hastaneye yatırılan çocukların gelişimi hakkında temel bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hasta çocukların hastane ortamına tepkilerini tanır
2. Çocukların hastane ortamına uyumunu değerlendirir
3. Hasta çocuklar icin uygun oyunlar gelistirir
4. Hastanede yatan okul çocuklarının eğitiminin önemini tanımlar

Dersin İçeriği

Bu ders hastane ortamına karşı hasta çocukların tepkileri ile ilgili temel bilgileri kapsar. Bu çalışma aynı zamanda hastanelerde hasta çocukların eğitiminin önemi hakkında bilgi sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuklarda hastaneye yatmaya karşı duyulan tepkiler Ders notlari
2) Çocuklarda hastaneye yatmaya karşı duyulan tepkiler (devam) Ders notlari
3) Hastalıklar ve hastaneye yatış için çocuklar tarafından kullanılan başa çıkma yöntemleri. Ders notları
4) Hastalıklar ve hastaneye yatış için çocuklar tarafından kullanılan başa çıkma yöntemleri.(devam) Ders notları
5) Çocuk ve ailenin hastalık ve hastaneye uyumu Ders notları
6) Çocuk ve ailenin hastalık ve hastaneye uyumu (devam) Ders notları
7) Hasta çocuklar için oyunların önemi Ders notları
8) Oyun odalarının özellikleri Ders notları
9) Ara sınavı
10) Çocukları eğlendirme faaliyetleri (Drama, müzik vb.) Ders notları
11) Hastanelerde, okul çağındaki çocukların eğitimi Ders notları
12) Kronik hastalığı bulunan bir çocuğun eğitimi. Ders notları
13) Kronik hastalıklar nedeniyle psikolojik sorunları olan çocuklar. Ders notu
14) Hasta çocukların gelişimi ve eğitimi ile ilgili makalelerin incelenmesi Ders notları
15) Dersin değerlendirmesi Ders notları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notlari haftalik olarak verilecektir.
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Berk,L.E. (2012).Infants , Children and Adolescents. Pearson . ISBN-13: 978-0205149766
2. Atay,M. Kök yayınevi, İstanbul. ISBN : 9789754995787

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 9 9
Küçük Sınavlar 1 9 9
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 4
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 4
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5