Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuklarda hastaneye yatmaya karşı duyulan tepkiler |
Ders notlari |
2) |
Çocuklarda hastaneye yatmaya karşı duyulan tepkiler (devam) |
Ders notlari |
3) |
Hastalıklar ve hastaneye yatış için çocuklar tarafından kullanılan başa çıkma yöntemleri. |
Ders notları |
4) |
Hastalıklar ve hastaneye yatış için çocuklar tarafından kullanılan başa çıkma yöntemleri.(devam) |
Ders notları |
5) |
Çocuk ve ailenin hastalık ve hastaneye uyumu |
Ders notları |
6) |
Çocuk ve ailenin hastalık ve hastaneye uyumu (devam) |
Ders notları |
7) |
Hasta çocuklar için oyunların önemi |
Ders notları |
8) |
Oyun odalarının özellikleri |
Ders notları |
9) |
Ara sınavı |
|
10) |
Çocukları eğlendirme faaliyetleri (Drama, müzik vb.) |
Ders notları |
11) |
Hastanelerde, okul çağındaki çocukların eğitimi |
Ders notları |
12) |
Kronik hastalığı bulunan bir çocuğun eğitimi. |
Ders notları |
13) |
Kronik hastalıklar nedeniyle psikolojik sorunları olan çocuklar. |
Ders notu |
14) |
Hasta çocukların gelişimi ve eğitimi ile ilgili makalelerin incelenmesi |
Ders notları |
15) |
Dersin değerlendirmesi |
Ders notları |
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
4 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
4 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
4 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
4 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |