ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4001 Sosyal Hizmet Kurumlarında Uygulama Güz 0 8 4 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Ögrenciler aldıkları teorik bilgiler doğrultusunda okul ve hastane alanlarında uygulama yapacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Alan Tecrübesi

Dersin İçeriği

Alan Uygulaması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlem Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
2) Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
3) Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
4) 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
5) 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
6) 1 drama, 1 müzik etkinliği hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
7) 1 cimnastik, 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
8) Rapor bildirimi
9) 1 drama, 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
10) 1 jimnastik, 1 müzik, 1 oyun etkinliği hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
11) Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
12) Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
13) Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
14) Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
15) Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması Kaynak kitaplar ve internet yoluyla konuyu araştırma
16) rapor teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 1 % 90
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 4 4
Rapor Teslimi 2 8 16
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5