Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar |
Ders notları |
2) |
Çocuk ruh sağlığının önemi |
Ders notları |
3) |
Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler |
Ders notları |
4) |
Çocuklarda görülen ruhsal sorunlar |
Ders notları |
5) |
Çocuklarda görülen ruhsal sorunlar (Derse devam) |
Ders notları |
6) |
Çocuklardaki ruhsal sorunlarla başa çıkma yöntemleri |
Ders notları |
7) |
Çocuklardaki ruhsal sorunlarla başa çıkma yöntemleri (Derse devam |
Ders notları |
8) |
Ergenlerde görülen ruhsal bozukluklar |
Ders notları |
9) |
Ara sınavı |
|
10) |
Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığının korunması |
Ders notları |
11) |
Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığını korumada ailenin rolü |
Ders notları |
12) |
Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığını korumada okulun rolü |
Ders notları |
13) |
Çocuk ruh sağlığını korumada sosyal kuruluşlarin önemi |
Ders notları |
14) |
Çocuk ruh sağlığını korumaya yönelik yasal düzenlemeler |
Ders notları |
15) |
Dersin değerlendirmesi |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
4 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
4 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |