ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB2003 Çocuk Ruh Sağlığı Güz 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları, çocugun ruhsal davranışlarını tanıma ve izlenecek yolları öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir
2. çocukların ruh sağlığını etkileyen faktörleri tanımlar
3. Çocukların gelişim dönemlerine özgü davranışlarını değerlendirir
4. çocuk ve ergenlerde ruhsal bozuklukların belirtilerini değerlendirir
5. sorunlar ortaya çıktığında aile ile etkili bir ilişki kurar

Dersin İçeriği

Bu ders, çocuk ruh sağlığı, kişilik ve davranış sorunları hakkında bilgi sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar Ders notları
2) Çocuk ruh sağlığının önemi Ders notları
3) Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler Ders notları
4) Çocuklarda görülen ruhsal sorunlar Ders notları
5) Çocuklarda görülen ruhsal sorunlar (Derse devam) Ders notları
6) Çocuklardaki ruhsal sorunlarla başa çıkma yöntemleri Ders notları
7) Çocuklardaki ruhsal sorunlarla başa çıkma yöntemleri (Derse devam Ders notları
8) Ergenlerde görülen ruhsal bozukluklar Ders notları
9) Ara sınavı
10) Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığının korunması Ders notları
11) Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığını korumada ailenin rolü Ders notları
12) Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığını korumada okulun rolü Ders notları
13) Çocuk ruh sağlığını korumada sosyal kuruluşlarin önemi Ders notları
14) Çocuk ruh sağlığını korumaya yönelik yasal düzenlemeler Ders notları
15) Dersin değerlendirmesi
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersler haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Semerci, B. 2006. Birlikte Büyütelim-Çocuk ruh sağlığı. Alfa yayıncılık.
İstanbul
2. Yörükoğlu, A. 2010. Çocuk ruh sağlığı.özgür Yayınları. istanbul

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 18 18
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 4
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5