ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB1003 Aile ve Yaşam Dinamikleri Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, aile dinamikleri, aile ilişkileri ve aile yapısını etkileyen faktörler ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Aile ile ilgili temel kavramları tanımlar
2. Aile dinamiğini ve aile dinamigini etkileyen faktörleri tanımlar.
3. Aile ve aile içi ilişki kuramlarını açıklar
4. Ailelere yönelik uygun hizmet programları geliştirir

Dersin İçeriği

Bu ders, aile işlevleri, aile yapısını etkileyen faktörler ve aile iletişim yöntemleri hakkında temel bilgiler sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aile kavramı ve ailenin fonksiyonları Ders notları
2) Değişik aile yapıları ve özellikleri Ders notları
3) İletişim yöntemleri Ders notları
4) Aile içi iletişim modelleri Ders notları
5) Farklı kültürlerde aile-çocuk iletişimi Ders notları
6) Çocuğun gelişiminde, çocuğun ebeveynlerinin tutum ve davranışları Ders notları
7) Aile hayatında rol-paylaşımı . Ders notları
8) Çocuğun temel ihtiyaçlarının karşılanmasında ailenin rolü Ders notları
9) Ara Sınavı
10) Farklı ebeveyn tutumları Ders notları
11) Farklı yetenekleri olan çocukların aile içinde durumu. Ders notları
12) Engelli cocugu olan ailelerde gorulen sorunlar. Ders notları
13) Farklı yaşam koşullarına ailelerin adaptasyonu Ders notları
14) Muhtaç ailelere uygun hizmetleri planlamak ve uygulamak. Ders notları
15) Dersin değerlendirilmesi Ders notları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersler haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Çağdaş,A. 2008. Anne-Baba Çocuk İletişimi.Kök Yayınevi, İstanbul
2. Keskin, S.P. 2010.Çocuklarla Doğru İletişim.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 18 18
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 4
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5