ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Ön Koşullar: |
ELT5888-1 - Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Ders öğrencilerin belirledikleri bilimsel bir alanda bağımsız bir araştırma yapabileceğini göstermesini amaçlamaktadır. Öğrenciler belirli bir zaman dilimi içinde seçilen bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve ilgili bulgularının yayınlamasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar. Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun araştırma yöntemleri uygulayarak çözebilir. Üzerinde çalışılan problemin çözümü için veri setleri ve bulguları sunabilir. |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Tez planı hazırlama | |
3) | Tez planının üstünden geçme | |
4) | Literatür taraması yapmak ve yazıya dökmek | |
5) | Literatür taraması ile ilgili geribildirim alma | |
6) | Araştırma bölümü yazmak | |
6) | Araştırma bölümü ile ilgili geribildirim alma | |
7) | Veri toplama araçlarını saptama | |
8) | Veri toplama prosedürü | |
9) | Veri analiz yöntemlerini saptama | |
10) | Veri analizleri | |
11) | Sonuçları yazma tekniklerini saptama | |
12) | Sonuç bölümüyle ilgili geribildirim alma | |
12) | Tartışma bölümü yazma tekniklerini saptama | |
13) | Tartışma bölümü ile ilgili geribildirim alma | |
14) | Referansları yazma tekniklerini saptama | |
15) | Tez teslimi | |
16) | Tez savunması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 90 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 5 | 15 | 75 |
Arazi Çalışması | 5 | 20 | 100 |
Sunum / Seminer | 3 | 15 | 45 |
Ödevler | 15 | 30 | 450 |
Rapor Teslimi | 3 | 12 | 36 |
Toplam İş Yükü | 754 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |