AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5888-1 | Tez | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı tez yazacak olan yüksek lisans öğrencilerin belirledikleri bir araştırma alanında ön çalışma yapmaktır. Öğrencilerin belirli bir zaman içerisinde seçilen bir problemin çözümüne yönelik tez önerisi yapmalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak duruluması gerektiğini kavrar. Belirlenen problem ile ilgili daha önce yapılan ilgili çalışmalardan nasıl alıntı yapılması gerektiğini kavrar. Belirlenen problem ile ilgili uygun arştırma yöntemlerini saptar. |
Öğrencilere bir araştırma konusunu belirlemelerini ve seçilen alanda bir tez önerisi yazmalarını sağlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Tez önerisi planı hazırlama | |
3) | Tez önerisinin planının üstünden geçme | |
4) | Literatür taraması yapmak | |
5) | Araştırma yöntemlerini saptama | |
6) | Veri toplama araçlarını saptama | |
7) | Veri toplama prosedürlerini saptama | |
8) | Veri analizlerini saptama | |
9) | Veri analizleri karşılaştırma | |
10) | Sonuçları yazma tekniklerini tartışma | |
11) | Çalışma ile ilgili öğretmenden geribildirim alma | |
12) | Tartışma bölümü yazma teknikleri | |
13) | Tartışma ile ilgili öğretmenden geribildirim alma | |
14) | Sonuç bölümü yazma yöntemleri | |
15) | Sonuç bölümü ile ilgili öğretmenden geribildirim alma | |
16) | Ders ile ilgili genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 90 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 5 | 15 | 75 |
Arazi Çalışması | 5 | 20 | 100 |
Sunum / Seminer | 3 | 15 | 45 |
Ödevler | 15 | 30 | 450 |
Rapor Teslimi | 3 | 12 | 36 |
Toplam İş Yükü | 754 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |