ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5887 | Seminer | Bahar | 0 | 0 | 0 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Ön Koşullar: |
ELT5888-1 - Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Araştırma Seminer dersi tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin başından sonuna kadar nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda sistematik bir incelemedir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik yazım gibi temel konular dersin kapsamı içindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Akademik bir araştırma projesinin nasıl yürütüleceğinin aşamalarını kavramak, 2. Bir araştırma problem geliştirebilme ve bu problem uygun akademik ve formel bir dille ifade edebilme, 3. İlgili alan yazına ulaşabilme ve başkalarının araştırma ve bulguları yoluyla araştırma problemini olgunlaştırabilme, 4. Problemin doğasına uygun bir veri toplama türü saptayabilme ve veri toplama aşamalarını ayrıntılarıyla belirleyebilme, 5. Tüm bu aşamaları yazılı ve sözel bir tez projesi halinde sunabilme. |
Bir araştırma problemi etrafında başkalarının aynı konuda neler araştırıp yazdığı başlangıç açısından önemlidir. Alan yazın taraması olarak adlandırılan bu süreç sizi daha önceleri başkaları tarafından yapılan ilgili araştırmalara yönlendirecektir. Bu araştırma problemini yine başkalarının yazdıklarından yola çıkarak bir araştırma tasarımıyla yürütmek ve gerekli veriyi doğru yöntemlerle toplamak sürecin geri kalan önemli kısmıdır. Bu seminer dersi öğrencinin seçeceği konuda yapmayı planladığı yazılı bir araştırma önerisiyle son bulacaktır. Bu seminer dersi öğrenciye sunulan akademik bir destek mekanizmasıdır, ancak akademik danışmanlarınızın araştırmanız, projeniz veya teziniz hakkındaki görüş ve önerileri asıl dikkate almanız gereken konudur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırmaya giriş | Ders içeriği ve planı |
2) | Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama, ve akademik yazı | Okuma: makale |
3) | Araştırma problemi tespiti ve araştırma sorularını oluşturma | Kitap bölümü ve makale okumaları |
4) | Alan yazın taraması | Makale okuma |
5) | Veri toplama yöntemleri: Nicel | Misafir öğretim üyesinin seminer sunumu |
6) | Veri toplama yöntemleri: Nitel | Misafir öğretim üyesinin seminer sunumu |
7) | Veri analizi | Makale okuma |
8) | Veri ışığında araştırma probleminin yanıtlanması | Makale okuma |
9) | Tartışma ve Yorum | |
10) | Projelere geridönüt verme | |
11) | Projelere geridönüt verme | |
12) | Proje sunumları | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | The instructor may assign readings, handouts, web-based activities throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | American Psychological Association. (2009). Publication manual of the American psychological association (6th edition). Washington, DC: Author. (or other appropriate style manual) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 2 | % 10 |
Ödev | 5 | % 50 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 14 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 5 | 19 | 95 |
Toplam İş Yükü | 246 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 3 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |