ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5020 Dil Becerilerinin Öğretimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amaci Ingilizceni ikinci ya da yabanci dil olarak ogretildigi durumlarda gerkli olan teorik bilginin ve pratik uygulamalarin ogretmenlere ya da ogretmen adaylarina iletilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda ogrenciler teori ve uygulamanin butununu ogrenecekler ve:
konusma becerilerinin nasil ogretilecegini;
dinleme becerilerinin nasil ogretilecegini;
okuma becerilerinin nasil ogretilecegini;
yazma becerilerinin nasil ogretilecegini ogrenirler.

Dersin İçeriği

Bu ders dil becerilerinin ogretilmesindeki teorileri ve uygulamalari icerir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DErsin tanitimi
2) • Ogrenciler • Ogretmenler
3) • Sinif yonetimi • DErs planlamasi
4) • Ogrenme ve ogretimin tanimlanmasi
5) • Dilin tanimlanmasi
6) • Dilin yapisinin ogretilmesi
7) • Arasinav
8) • Okuma becerilerinin ogretilmesi
9) • Yazma becerilerinin ogretilmesi
10) Sunumlar
11) • Konusma becerilerinin ogretilmesi
12) • Dinleme becerilerinin ogretilmesi
13) Sunumlar
14) Konu Tekrari
15) • FINAL EXAM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman

Brown, H. D. (1994). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. USA: Prentice Hall.
Doff, A. (1990). Teach English: A training course for teachers. NY: CUP
Nunan, D. (1998). Language teaching methodology: A textbook for teachers. Hertfordshire: Prentice Hall Europe.

Diğer Kaynaklar: Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. NY:CUP.
Singhal, M. (2006). Teacing reading to adult second language learners. USA: The reading matrix, Inc.
Ur, P. A course in language teaching: Practice and theory. NY: CUP.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 2 8 16
Arazi Çalışması 4 10 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 12 36
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 4 12 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5