REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5020 Dil Becerilerinin Öğretimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amaci Ingilizceni ikinci ya da yabanci dil olarak ogretildigi durumlarda gerkli olan teorik bilginin ve pratik uygulamalarin ogretmenlere ya da ogretmen adaylarina iletilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda ogrenciler teori ve uygulamanin butununu ogrenecekler ve:
konusma becerilerinin nasil ogretilecegini;
dinleme becerilerinin nasil ogretilecegini;
okuma becerilerinin nasil ogretilecegini;
yazma becerilerinin nasil ogretilecegini ogrenirler.

Dersin İçeriği

Bu ders dil becerilerinin ogretilmesindeki teorileri ve uygulamalari icerir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DErsin tanitimi
2) • Ogrenciler • Ogretmenler
3) • Sinif yonetimi • DErs planlamasi
4) • Ogrenme ve ogretimin tanimlanmasi
5) • Dilin tanimlanmasi
6) • Dilin yapisinin ogretilmesi
7) • Arasinav
8) • Okuma becerilerinin ogretilmesi
9) • Yazma becerilerinin ogretilmesi
10) Sunumlar
11) • Konusma becerilerinin ogretilmesi
12) • Dinleme becerilerinin ogretilmesi
13) Sunumlar
14) Konu Tekrari
15) • FINAL EXAM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman

Brown, H. D. (1994). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. USA: Prentice Hall.
Doff, A. (1990). Teach English: A training course for teachers. NY: CUP
Nunan, D. (1998). Language teaching methodology: A textbook for teachers. Hertfordshire: Prentice Hall Europe.

Diğer Kaynaklar: Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. NY:CUP.
Singhal, M. (2006). Teacing reading to adult second language learners. USA: The reading matrix, Inc.
Ur, P. A course in language teaching: Practice and theory. NY: CUP.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 2 8 16
Arazi Çalışması 4 10 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 12 36
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 4 12 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2