LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5020 | Dil Becerilerinin Öğretimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci Ingilizceni ikinci ya da yabanci dil olarak ogretildigi durumlarda gerkli olan teorik bilginin ve pratik uygulamalarin ogretmenlere ya da ogretmen adaylarina iletilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda ogrenciler teori ve uygulamanin butununu ogrenecekler ve: konusma becerilerinin nasil ogretilecegini; dinleme becerilerinin nasil ogretilecegini; okuma becerilerinin nasil ogretilecegini; yazma becerilerinin nasil ogretilecegini ogrenirler. |
Bu ders dil becerilerinin ogretilmesindeki teorileri ve uygulamalari icerir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DErsin tanitimi | |
2) | • Ogrenciler • Ogretmenler | |
3) | • Sinif yonetimi • DErs planlamasi | |
4) | • Ogrenme ve ogretimin tanimlanmasi | |
5) | • Dilin tanimlanmasi | |
6) | • Dilin yapisinin ogretilmesi | |
7) | • Arasinav | |
8) | • Okuma becerilerinin ogretilmesi | |
9) | • Yazma becerilerinin ogretilmesi | |
10) | Sunumlar | |
11) | • Konusma becerilerinin ogretilmesi | |
12) | • Dinleme becerilerinin ogretilmesi | |
13) | Sunumlar | |
14) | Konu Tekrari | |
15) | • FINAL EXAM |
Ders Notları / Kitaplar: | Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman Brown, H. D. (1994). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. USA: Prentice Hall. Doff, A. (1990). Teach English: A training course for teachers. NY: CUP Nunan, D. (1998). Language teaching methodology: A textbook for teachers. Hertfordshire: Prentice Hall Europe. |
Diğer Kaynaklar: | Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. NY:CUP. Singhal, M. (2006). Teacing reading to adult second language learners. USA: The reading matrix, Inc. Ur, P. A course in language teaching: Practice and theory. NY: CUP. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 8 | 16 |
Arazi Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 12 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |