SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CYS5999 | Proje | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere modern elektrik-elektronik mühendisliği problemleri ile karşılaşma ortamı sağlamak, öğrencilerin elektrik-elektronik mühendisliğinde proje teslimi için beklenen profesyonellik seviyesi hakkında fikir sahibi olmalarıını, ve güncel araştırma konuları, yöntemleri ve uygulamaları ile tanışmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Elektrik-elektronik mühendisliğindeki güncel ve yeni ortaya çıkan konseptler hakkında bilgi sahibi olacak 2. Gerçek sektörel problemlere en son teknolojiler uygulanarak nasıl çözüm aranabileceğini öğrenecek 3. Takım çalışması becerisi kazanacak ve ürüne yönelik çalışmayı öğrenecek 4. Makale, tez, prototip sistem gibi araştırma çıktıları oluşturabilecektir. |
Literatür taraması. Makale analizi ve metodoloji. Değerlendirme. Rapor ve sunum. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Literatür taraması | İnternet, kütüphane |
2) | Literatür taraması | İnternet, kütüphane |
3) | Literatür taraması | İnternet, kütüphane |
4) | Literatür taraması | İnternet, kütüphane |
5) | Makale analizi ve metodoloji | Yok |
6) | Makale analizi ve metodoloji | Yok |
7) | Makale analizi ve metodoloji | Yok |
8) | Değerlendirme | Yok |
9) | Değerlendirme | Yok |
10) | Değerlendirme | Yok |
11) | Değerlendirme | Yok |
12) | Rapor | Yok |
13) | Rapor | Yok |
14) | Rapor | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Internet, kütüphane |
Diğer Kaynaklar: | Internet, library |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 3 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 30 |
Proje | 14 | 8 | 112 |
Rapor Teslimi | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 296 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
1) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
1) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 |
1) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
2) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 |
2) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 |
2) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
3) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . | 5 |
3) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |