ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CYS5171 | Adli Bilişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Adli bilişime yönelik temel bilgilendirmenin yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Adli bilişim süreci içerisinde ve her safhada uygun ekipman kullanımını sağlamaktır. Uzman görüşleri ile tecrübe kazandırmaktır. |
Bilgisayar Medyalarına İlk Müdahale. Adli Bilişim Alanında Özel Ekipman Kullanmanın Önemi. Yazma Koruma Ekipmanları. İmaj Alma Ekipmanları. İmaj Alma Cihazları. İmaj Alma Yazılımları. Veri Depolama Birimlerinin İncelenmesinde Kullanılan Ekipmanlar. Çok Fonksiyonlu Yazılımlar. Diğer Yazılımsal Ekipmanlar. Hasarlı Medya Onarım Ve Veri Kurtarma Ekipmanları. Mobil Cihaz İncelemelerinde Kullanılan Ekipmanlar. Mobil Cihazların İncelenmesi. Canlı İncelemede Kullanılan Ekipmanlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Medyalarına İlk Müdahale | Ders notları |
2) | Adli Bilişim Alanında Özel Ekipman Kullanmanın Önemi | Ders notları |
3) | Yazma Koruma Ekipmanları | Ders notları |
4) | İmaj Alma Ekipmanları | Ders notları |
5) | İmaj Alma Cihazları | Ders notları |
6) | İmaj Alma Yazılımları | Ders notları |
7) | Veri Depolama Birimlerinin İncelenmesinde Kullanılan Ekipmanlar | Ders notları |
8) | Çok Fonksiyonlu Yazılımlar I | Ders notları |
9) | Çok Fonksiyonlu Yazılımlar II | Ders notları |
10) | Diğer Yazılımsal Ekipmanlar | Ders notları |
11) | Hasarlı Medya Onarım Ve Veri Kurtarma Ekipmanları | Ders notları |
12) | Mobil Cihaz İncelemelerinde Kullanılan Ekipmanlar | Ders notları |
13) | Mobil Cihazların İncelenmesi | Ders notları |
14) | Canlı İncelemede Kullanılan Ekipmanlar | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Computer Forensics InfoSec Pro Guide, David Cowen, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 288 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |