ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4003 | İletişim Becerileri I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere kişilerarası ve iş iletişimine dair temel yöntemleri ve iletişimin farklı uygulama yöntemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: -İletişim çeşitlerini öğrenir, -Sözel iletişimi öğrenir -Yazılı iletişimi kullanırken ilgili teknikleri kullanabilir -Etkili bir grup iletişimi için gerekli teknikleri öğrenir -Küresel iş hayatında iletişimin önemini kavrar -Kişilerarası ve iş iletişiminde teknolojiyi kullanmanın önemini ve yollarını kavrar -İletişimin problem çözme sürecindeki önemini kavrar |
İletişim tekniklerinin tanıtılması, sözel iletişim, sözel olmayan iletişim, yazılı iletişim, yazılı yoldan iletişim teknikleri, iletişimde teknolojinin yeri, iletişimi engelleyen bariyerler, farklı kültürler arası iletişim, anlaşmazlıklar ve müzakereler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim Yöntemlerini Tanıma | |
2) | Sözel İletişim | |
3) | Sözlü Olmayan İletişim | |
4) | Yazılı İletişim | |
5) | İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi | |
6) | Küresel Dünyada İletişim | |
7) | Teknolojik Araçların Kullanımı | |
8) | Arasınav | |
9) | İletişimde Engeller | |
10) | Farklı Kültürler arasında İletişim | |
11) | Anlaşmazlıkların Çözümü | |
12) | Müzakere Teknikleri | |
13) | Vaka Çalışması | |
14) | Vaka Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Various handouts |
Diğer Kaynaklar: | Various handouts |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Ödevler | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |