REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3207 Uluslararası Gazetecilik Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Bu ders, küresel bağlamda gazetecilik hakkında derinlemesine bilgi ve anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin yaratıcılıklarını güçlendirmek ve sürekli değişen habercilik ortamına hazır hale gelmelerini sağlamak da dersin amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- küresel gazetecilik çağını daha iyi anlayacaktır,
- hiper-dijital çağda başarılı olmak için gerekli bilgi ve araç seti ile donatılacaktır,
- gazetecilik etiği ve standartlarından vazgeçmeden, etkili hikaye anlatımı yoluyla uluslararası haber prodüksiyonunu gerçekleştirebilecek ve küresel anlamda okur kitlelerine hitap edebilecektir.

Dersin İçeriği

Ders gazetecilik mesleğini ilgilendiren araştırmalara ve başarılı pratiklere atıfta bulunarak uluslararası gazeteciliğin hem teorilerine hem de uygulamalarına odaklanacaktır. Farklı kültürlerden okur kitlelerinin özellikleri, multimedya formatları, dijital araçlar, içerik türleri, platformlar ve habercilik etiği ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Çatışmalar, kimlikler ve diğer karmaşık sorunların haberleştirilmesi özel oturumlarda işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Uluslararası haberciliğin işlevleri ve önemi -
3) Uluslararası habercilik modelleri I -
4) Uluslararası habercilik modelleri II -
5) Haber nasıl yazılır? -
6) Haberlerin tartışılması -
7) Özel konular: Bilginin özgürlüğü ve şeffaflık -
8) Ara sınav -
9) Üçüncü dünya ülkelerinde basın sansürü -
10) Bölgesel odaklanma: Avrupa basını -
11) Bölgesel odaklanma: Kuzey Amerika basını -
12) Özel konular: Bilgi kirliliği sorununu uluslararası bağlamda değerlendirmek
13) Özel konular: Medyanın gelişiminin engelleri -
14) Dönem değerlendirmesi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Williams, Kevin (2011). International Journalism
ISBN-10: 1412945283
Diğer Kaynaklar: McPhail, Thomas L. (2006) Global Communications: Theories, Stakeholders, and Trends. Malden, Mass; Oxford: Blackwell.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2