SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3207 | Uluslararası Gazetecilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bu ders, küresel bağlamda gazetecilik hakkında derinlemesine bilgi ve anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin yaratıcılıklarını güçlendirmek ve sürekli değişen habercilik ortamına hazır hale gelmelerini sağlamak da dersin amaçları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - küresel gazetecilik çağını daha iyi anlayacaktır, - hiper-dijital çağda başarılı olmak için gerekli bilgi ve araç seti ile donatılacaktır, - gazetecilik etiği ve standartlarından vazgeçmeden, etkili hikaye anlatımı yoluyla uluslararası haber prodüksiyonunu gerçekleştirebilecek ve küresel anlamda okur kitlelerine hitap edebilecektir. |
Ders gazetecilik mesleğini ilgilendiren araştırmalara ve başarılı pratiklere atıfta bulunarak uluslararası gazeteciliğin hem teorilerine hem de uygulamalarına odaklanacaktır. Farklı kültürlerden okur kitlelerinin özellikleri, multimedya formatları, dijital araçlar, içerik türleri, platformlar ve habercilik etiği ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Çatışmalar, kimlikler ve diğer karmaşık sorunların haberleştirilmesi özel oturumlarda işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Uluslararası haberciliğin işlevleri ve önemi | - |
3) | Uluslararası habercilik modelleri I | - |
4) | Uluslararası habercilik modelleri II | - |
5) | Haber nasıl yazılır? | - |
6) | Haberlerin tartışılması | - |
7) | Özel konular: Bilginin özgürlüğü ve şeffaflık | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Üçüncü dünya ülkelerinde basın sansürü | - |
10) | Bölgesel odaklanma: Avrupa basını | - |
11) | Bölgesel odaklanma: Kuzey Amerika basını | - |
12) | Özel konular: Bilgi kirliliği sorununu uluslararası bağlamda değerlendirmek | |
13) | Özel konular: Medyanın gelişiminin engelleri | - |
14) | Dönem değerlendirmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Williams, Kevin (2011). International Journalism ISBN-10: 1412945283 |
Diğer Kaynaklar: | McPhail, Thomas L. (2006) Global Communications: Theories, Stakeholders, and Trends. Malden, Mass; Oxford: Blackwell. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |