KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 2 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
CPS5888-1 - Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Dr. Öğr. Üyesi BURAK DOĞRUYOL Doç. Dr. AYŞE MELTEM BUDAK Dr. Öğr. Üyesi HATİCE GÜNEŞ Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Dr. Öğr. Üyesi SERKAN ÖZGÜN Prof. Dr. METEHAN İRAK Dr. Öğr. Üyesi BANU ÇANKAYA Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencileri tez sürecine hazırlamak ve akademik araştırma becerilerini geliştirmektir. Seminer dersi, öğrencilerin araştırma sürecine dair temel bilgileri edinmelerini, literatürü sistematik bir şekilde taramalarını, araştırma sorularını oluşturmalarını ve akademik yazım becerilerini geliştirmelerini sağlamayı hedefler. Bu ders, öğrencilerin tez sürecinde başarılı olabilmeleri için bilimsel düşünme, eleştirel değerlendirme ve akademik iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bir temel oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Klinik psikoloji alanında bilimsel makaleleri içeren veri tabanlarını tanır ve etkili bir şekilde kullanır. Üniversite kütüphanesinin web sitesi ve fiziksel ödünç sistemini tanır ve kaynaklara erişim sağlar. Referans yönetim programı (Zotero) kullanarak kaynaklarını düzenler ve akademik bir kütüphane oluşturur. Sistematik literatür tarama tekniklerini kullanarak ilgili alanlardaki güncel araştırmaları inceler. Literatürdeki bilgi eksikliklerini belirleyerek araştırma soruları oluşturur ve bunları akademik dilde tartışabilir. Akademik yazım kurallarına uygun olarak araştırma sürecini planlar ve bilimsel bir rapor hazırlama sürecine katkıda bulunur. |
Tez danışmanı ile öğrencinin ilerleyişi üzerine toplantılar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması | Tez süreci hakkında temel bilgilerin gözden geçirilmesi |
2) | Klinik Psikoloji ile İlgili Veri Tabanlarının Tanıtımı | APA PsycArticles, PubMed, Web of Science, Scopus gibi veri tabanlarının incelenmesi |
3) | Kütüphane Kaynaklarının Kullanımı | Bahçeşehir Üniversitesi kütüphanesi web sitesi ve fiziksel ödünç sisteminin incelenmesi |
4) | Referans Yönetim Programları | Zotero’nun kurulumu ve kullanımı, akademik kütüphane oluşturma |
5) | Sistematik Literatür Taraması Yöntemleri | Anahtar kelime belirleme, Boolean operatörleri ile arama teknikleri |
6) | Literatür Taramasının Uygulanması ve Kapsamlı Kaynak İncelemesi | Önceden belirlenen araştırma konusuna göre sistematik literatür taraması |
7) | Literatürdeki Boşlukların Belirlenmesi ve Eleştirel Değerlendirme | Taranan çalışmaların sınıflandırılması ve eksikliklerin belirlenmesi |
8) | Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme | |
9) | İstatistiksel Testlerin ve Yazılımların İncelenmesi | |
10) | Akademik Yazım Teknikleri ve Bilimsel Makale Yapısı; Akademik Yazım Rehberlerinin İncelenmesi | Örnek makalelerin incelenmesi ve yazım pratiği |
11) | Açık Bilim Uygulamaları, Klinik Çalışmaların Ön Kayıt Süreçleri | |
12) | Fon Sağlama, Kongre ve Etik Kurul Başvuruları | Örnek kongre sunumlarının incelenmesi |
13) | Sunum Becerileri ve Akademik Tartışma | Örnek kongre sunumlarının incelenmesi |
14) | Soru & Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. |
Diğer Kaynaklar: | Please follow the thesis guideline of the Bahçeşehir University. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Proje | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü | 40 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojik bozuklukların önlemesi, değerlendirilmesi ve psikoterapisini içeren psikoloji uzmanlık alanını, bilimadamı-uygulamacı anlayışı ile tanımak. | 5 |
2) | Gelecekte araştırma yapabilmek için gerekli araştırma yöntemleri ve istatistik bilgi ve becerilerini edinmek. | 3 |
3) | Uluslararası klinik psikoloji yüksek lisans programlarının standartlarına ve etik ilkelere uygun bir müfredat izlemek. | 5 |
4) | Hastalarla çalışırken iç tutarlılığı olan belli bir ana yaklaşımı benimsemek. | 3 |
5) | Değişik klinik ortamlarda uygulama deneyimi kazanmak. | |
6) | Bilişsel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. | 2 |
7) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. | 2 |
8) | Süpervizyon altında temel müdahale becerileri kazanmak. | |
9) | Bir danışman yardımıyla klinik psikolojinin değişik alanlarında araştırma tasarlama ve yürütmek. | |
10) | Birtakım bağlamsal değişkenlerin (ailesel, çevresel, vs.) psikopatolojilerin gelişimine nasıl katkıda bulunduğu konusunda bilgi sahibi olmak. | 3 |