KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5887 Seminer Güz 0 0 0 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: CPS5888-1 - Thesis
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Dr. Öğr. Üyesi BURAK DOĞRUYOL
Doç. Dr. AYŞE MELTEM BUDAK
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE GÜNEŞ
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ
Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN ÖZGÜN
Prof. Dr. METEHAN İRAK
Dr. Öğr. Üyesi BANU ÇANKAYA
Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencileri tez sürecine hazırlamak ve akademik araştırma becerilerini geliştirmektir. Seminer dersi, öğrencilerin araştırma sürecine dair temel bilgileri edinmelerini, literatürü sistematik bir şekilde taramalarını, araştırma sorularını oluşturmalarını ve akademik yazım becerilerini geliştirmelerini sağlamayı hedefler. Bu ders, öğrencilerin tez sürecinde başarılı olabilmeleri için bilimsel düşünme, eleştirel değerlendirme ve akademik iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bir temel oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Klinik psikoloji alanında bilimsel makaleleri içeren veri tabanlarını tanır ve etkili bir şekilde kullanır. Üniversite kütüphanesinin web sitesi ve fiziksel ödünç sistemini tanır ve kaynaklara erişim sağlar. Referans yönetim programı (Zotero) kullanarak kaynaklarını düzenler ve akademik bir kütüphane oluşturur. Sistematik literatür tarama tekniklerini kullanarak ilgili alanlardaki güncel araştırmaları inceler. Literatürdeki bilgi eksikliklerini belirleyerek araştırma soruları oluşturur ve bunları akademik dilde tartışabilir. Akademik yazım kurallarına uygun olarak araştırma sürecini planlar ve bilimsel bir rapor hazırlama sürecine katkıda bulunur.

Dersin İçeriği

Tez danışmanı ile öğrencinin ilerleyişi üzerine toplantılar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması Tez süreci hakkında temel bilgilerin gözden geçirilmesi
2) Klinik Psikoloji ile İlgili Veri Tabanlarının Tanıtımı APA PsycArticles, PubMed, Web of Science, Scopus gibi veri tabanlarının incelenmesi
3) Kütüphane Kaynaklarının Kullanımı Bahçeşehir Üniversitesi kütüphanesi web sitesi ve fiziksel ödünç sisteminin incelenmesi
4) Referans Yönetim Programları Zotero’nun kurulumu ve kullanımı, akademik kütüphane oluşturma
5) Sistematik Literatür Taraması Yöntemleri Anahtar kelime belirleme, Boolean operatörleri ile arama teknikleri
6) Literatür Taramasının Uygulanması ve Kapsamlı Kaynak İncelemesi Önceden belirlenen araştırma konusuna göre sistematik literatür taraması
7) Literatürdeki Boşlukların Belirlenmesi ve Eleştirel Değerlendirme Taranan çalışmaların sınıflandırılması ve eksikliklerin belirlenmesi
8) Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme
9) İstatistiksel Testlerin ve Yazılımların İncelenmesi
10) Akademik Yazım Teknikleri ve Bilimsel Makale Yapısı; Akademik Yazım Rehberlerinin İncelenmesi Örnek makalelerin incelenmesi ve yazım pratiği
11) Açık Bilim Uygulamaları, Klinik Çalışmaların Ön Kayıt Süreçleri
12) Fon Sağlama, Kongre ve Etik Kurul Başvuruları Örnek kongre sunumlarının incelenmesi
13) Sunum Becerileri ve Akademik Tartışma Örnek kongre sunumlarının incelenmesi
14) Soru & Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association.
Diğer Kaynaklar: Please follow the thesis guideline of the Bahçeşehir University.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Proje 4 12
Toplam İş Yükü 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojik bozuklukların önlemesi, değerlendirilmesi ve psikoterapisini içeren psikoloji uzmanlık alanını, bilimadamı-uygulamacı anlayışı ile tanımak. 5
2) Gelecekte araştırma yapabilmek için gerekli araştırma yöntemleri ve istatistik bilgi ve becerilerini edinmek. 3
3) Uluslararası klinik psikoloji yüksek lisans programlarının standartlarına ve etik ilkelere uygun bir müfredat izlemek. 5
4) Hastalarla çalışırken iç tutarlılığı olan belli bir ana yaklaşımı benimsemek. 3
5) Değişik klinik ortamlarda uygulama deneyimi kazanmak.
6) Bilişsel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. 2
7) Psikolojik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. 2
8) Süpervizyon altında temel müdahale becerileri kazanmak.
9) Bir danışman yardımıyla klinik psikolojinin değişik alanlarında araştırma tasarlama ve yürütmek.
10) Birtakım bağlamsal değişkenlerin (ailesel, çevresel, vs.) psikopatolojilerin gelişimine nasıl katkıda bulunduğu konusunda bilgi sahibi olmak. 3