KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5126 | Klinik Görüşme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, klinik psikoloji öğrencilerinin temel görüşme becerilerini geliştirmeyi ve bu becerileri teorik temellerle bütünleştirerek pratikte kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin klinik görüşmelerde etik, profesyonel ve kültürel çeşitlilikle ilgili standartlara uygun görüşme yapma bilincini kazanmaları hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Temel klinik görüşme becerilerini kazanmaları ve bu becerileri pratikte etkin bir şekilde kullanabilmeleri. • Etkili bir şekilde danışanla ilişki kurmayı, güven oluşturmayı ve terapötik süreci destekleyecek ittifakı geliştirmeyi başarmaları. • Gelişimsel, kültürel ve etik farklılıkları göz önünde bulundurarak klinik görüşmeler yapabilmeleri. • Profesyonel ve etik standartlara uygun olarak klinik görüşme yapmaları ve rapor yazmaları. • Öğrendikleri teorileri pratik uygulamalarla ilişkilendirerek kendilerini değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanmaları. |
Ders tanıtımı, Giriş Klinik Görüşmeye Hazırlık Klinik Görüşmeye Hazırlık Klinik Görüşmeye Hazırlık Klinik Görüşmeye Hazırlık Klinik Görüşmeye Hazırlık Temel Beceriler: Dinleme Temel Beceriler: Soru Sorma Görüşme Yapısı ve İlk görüşme Mental Durum Muayenesi İntihar Değerlendirmesi Zorlu Danışanlarla Çalışma Tanı ve Tedavi Planı Çocuk, Genç ve Çiftlerle Görüşme Görüşme Gerilbildirimi Görüşme Gerilbildirimi Görüşme Gerilbildirimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı, Giriş | |
2) | Klinik Görüşmeye Hazırlık | Flanagan (Chapter 1-2) |
3) | Klinik Görüşmeye Hazırlık | Flanagan (Chapter 5) |
4) | Temel Beceriler: Dinleme | Flanagan (Chapter 3) |
5) | Temel Beceriler: Soru Sorma | Flanagan (Chapter 4) |
6) | Görüşme Yapısı ve İlk görüşme | Flanagan (Chapter 6-7) |
7) | Mental Durum Muayenesi | Flanagan (Chapter 8) |
8) | İntihar Değerlendirmesi | Flanagan (Chapter 9) |
9) | Zorlu Danışanlarla Çalışma | Flanagan (Chapter 11) |
10) | Tanı ve Tedavi Planı | Flanagan (Chapter 10) |
11) | Çocuk, Genç ve Çiftlerle Görüşme | Flanagan (Chapter 12-13) |
12) | Görüşme Gerilbildirimi | |
13) | Görüşme Gerilbildirimi | |
14) | Görüşme Gerilbildirimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2015). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. G. Akbaş ve L. Korkmaz, Çev.) İstanbul: İthaki Yayınları. McWilliams, N. (2004). Psychoanalytic psychotherapy: A practitioner's guide. The Guilford Press. McWilliams, N. (2011). Case formulation in psychotherapy. The Guilford Press. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Projeler | 4 | % 20 |
Final | 4 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |