CPS5126 Clinical InterviewingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5126 Klinik Görüşme Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, klinik psikoloji öğrencilerinin temel görüşme becerilerini geliştirmeyi ve bu becerileri teorik temellerle bütünleştirerek pratikte kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin klinik görüşmelerde etik, profesyonel ve kültürel çeşitlilikle ilgili standartlara uygun görüşme yapma bilincini kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Temel klinik görüşme becerilerini kazanmaları ve bu becerileri pratikte etkin bir şekilde kullanabilmeleri.
• Etkili bir şekilde danışanla ilişki kurmayı, güven oluşturmayı ve terapötik süreci destekleyecek ittifakı geliştirmeyi başarmaları.
• Gelişimsel, kültürel ve etik farklılıkları göz önünde bulundurarak klinik görüşmeler yapabilmeleri.
• Profesyonel ve etik standartlara uygun olarak klinik görüşme yapmaları ve rapor yazmaları.
• Öğrendikleri teorileri pratik uygulamalarla ilişkilendirerek kendilerini değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanmaları.

Dersin İçeriği

Ders tanıtımı, Giriş
Klinik Görüşmeye Hazırlık
Klinik Görüşmeye Hazırlık Klinik Görüşmeye Hazırlık Klinik Görüşmeye Hazırlık Klinik Görüşmeye Hazırlık
Temel Beceriler: Dinleme
Temel Beceriler: Soru Sorma
Görüşme Yapısı ve İlk görüşme
Mental Durum Muayenesi
İntihar Değerlendirmesi
Zorlu Danışanlarla Çalışma
Tanı ve Tedavi Planı
Çocuk, Genç ve Çiftlerle Görüşme
Görüşme Gerilbildirimi
Görüşme Gerilbildirimi
Görüşme Gerilbildirimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı, Giriş
2) Klinik Görüşmeye Hazırlık Flanagan (Chapter 1-2)
3) Klinik Görüşmeye Hazırlık Flanagan (Chapter 5)
4) Temel Beceriler: Dinleme Flanagan (Chapter 3)
5) Temel Beceriler: Soru Sorma Flanagan (Chapter 4)
6) Görüşme Yapısı ve İlk görüşme Flanagan (Chapter 6-7)
7) Mental Durum Muayenesi Flanagan (Chapter 8)
8) İntihar Değerlendirmesi Flanagan (Chapter 9)
9) Zorlu Danışanlarla Çalışma Flanagan (Chapter 11)
10) Tanı ve Tedavi Planı Flanagan (Chapter 10)
11) Çocuk, Genç ve Çiftlerle Görüşme Flanagan (Chapter 12-13)
12) Görüşme Gerilbildirimi
13) Görüşme Gerilbildirimi
14) Görüşme Gerilbildirimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2015). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. G. Akbaş ve L. Korkmaz, Çev.) İstanbul: İthaki Yayınları.
McWilliams, N. (2004). Psychoanalytic psychotherapy: A practitioner's guide. The Guilford Press.
McWilliams, N. (2011). Case formulation in psychotherapy. The Guilford Press.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Projeler 4 % 20
Final 4 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 1 10
Ödevler 1 40
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 30
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek.
2) Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek.
3) Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak.
4) Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak.
5) Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek.
6) Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek.
7) Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek.
8) Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek.
9) Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak.
10) Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak.
11) Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek.
12) Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak.