AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4009 Amerikan Hükümeti ve Başkanlık Sistemi Üzerine İleri Düzeyde Okuma Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, ABD’nin teorisi, tarihi ve siyaseti ile bu unsurların karar alma süreçlerine etkileri üzerine kapsamlı bir değerlendirme sunmaktadır. Öğrenciler hükümet yapısının nasıl şekillendiğini öğrenecek, ve son iki yüz yılda geçirdiği evrimi kavrayacaktır. ABD’nin gelecek siyasetini yönlendirecek muhtelif zorluklar, problemler ve fırsatlar, teorik ve uygulamalı perspektifle ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. ABD’nin gelişimindeki önemli tarihi dönemeçleri ve güncel olayları tanımlar;
2. Ülkedeki değişim ve sürekliliğe katkıda bulunan iç dinamikleri kavrar;
3. Amerikan Hükümetlerinin başarılarını ve hatalarını değerlendirir;
4. ABD’nin gelecekteki gelişimini tartışır;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Amerikan deneyimi: sosyal inançlar ve yapılar, tutumlar ve gelenekler; Neden ihtilal? İngilitere’den bağımsızlık süreci; İlk deneyim: Bağımsızlık İlanı’ndan sonra hükümet kurma çalışmaları; İkinci deneyim: Güçlü ve zayıf noktalarıyla anayasa; Pratikteki uygulamalar: Anayasa’nın ABD günlük hayatındaki izleri; Parti sistemi ve seçimler; Başkanlık makamı ve geçirdiği dönüşümler; Kongre ve geçirdiği dönüşümler; Federal ve eyelet seviyesinde mahkemeler; 19. yüzyılda ABD yönetimi; 20. yüzyılda ABD yönetimi; Barak H. Obama ve Donald J. Trump: İki emsalsiz başkan 2020 ve sonrası

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Amerikan deneyimi: sosyal inançlar ve yapılar, tutumlar ve gelenekler Singh, Chapter 1
2) Neden ihtilal? İngilitere’den bağımsızlık süreci Boyer, Chapter 2
3) İlk deneyim: Bağımsızlık İlanı’ndan sonra hükümet kurma çalışmaları The Articles of Confederation; Federalist 1, 6, 10, & 14
4) İkinci deneyim: Güçlü ve zayıf noktalarıyla anayasa Singh, Chapter 2; Fruchtman, Chapter 1; The Constitution
5) Pratikteki uygulamalar: Anayasa’nın ABD günlük hayatındaki izleri Fruchtman, Chapter 2; TBD
6) Parti sistemi ve seçimler Stonecash, all chapters; Singh, Chapters 3 & 4
7) Ara Sınav
8) Başkanlık makamı ve geçirdiği dönüşümler Singh, Chapters 5 & 6; Leuchtenburg, Prologue
9) Kongre ve geçirdiği dönüşümler Singh, Chapter 7; Connelly, all chapters
10) Federal ve eyelet seviyesinde mahkemeler Singh, Chapter 8; TBD
11) 19. yüzyılda ABD yönetimi Boyer, Chapter 3; Fruchtman, Part 2; Campbell, Chapters 1, 2 & 3
12) 20. yüzyılda ABD yönetimi Boyer, Chapters 6 & 7; Fruchtman, Part 4; Campbell, Chapters 5 & 7
13) Barak H. Obama ve Donald J. Trump: İki emsalsiz başkan Campbell, Chapter 11; Hollar, Chapters 3 & 4; Carser, Chapters 7, 8, & 9
14) 2020 ve sonrası Reading: TBD

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: American Constitutional History: A Brief Introduction, Jack Fruchtman (Wiley Blackwell, 2016)
American Government and Politics: A Concise Introduction, Robert Singh (Sage Publications: 2003)
The Growth of American Government: Governance from the Cleveland Era to the Present, Ballard C. Campbell (Indiana University Press: 2015)
American History: A Very Short Introduction, Paul S: Boyer (Oxford University Press, 2012)
The American President: From Teddy Roosevelt to Bill Clinton, William E. Leuchtenburg (Oxford University Press: 2015)
Understanding American Political Parties: Democratic Ideals, Political Uncertainty, and Strategic Positioning, Jeffrey M. Stonecash (Routledge, 2013)
Is Congress Broken?: The Virtues and Defects of Partisanship and Gridlock, William F. Connelly, Jr., John Pitney, Jr., and Gary Schmitt (Brookings Institution Press: 2017)
Barak Obama, Sherman Hollar, ed. (Britannica Educational Publishing, 2013)
Donald Trump: 45th US President, A.R. Carser (ABDO Publishing, 2016)
Diğer Kaynaklar: The United States Declaration of Independence (https://www.archives.gov/founding-docs/declaration-transcript)
The United States Constitution (https://www.archives.gov/founding-docs/constitution-transcript)
The United States Bill of Rights (https://www.archives.gov/founding-docs/bill-of-rights-transcript)
The United States Articles of Confederation (https://www.ourdocuments.gov/doc.php?flash=false&doc=3&page=transcript9
The Federalist Papers, Alexander Hamilton, John Jay, James Madison; Michael A. Genovese, ed. (Palgrave MacMillan, 2009)
Dictionary of American Government and Politics, Duncan Watts (Edinburgh University Press: 2010)
Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning.           

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 75
Proje 5 30
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması.
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması.
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma.
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme.
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme.
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek.
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek.
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek.
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek.
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek.
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak.
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme.