MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3206 Yeni Medya İçin Belgesel Haber Üretimi Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin belgesel gazeteciliğinin temellerini kavramasını ve görsel hafızalarını geliştirmelerini amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- belgesel film yapımının temel unsurlarına dair bilgi sahibi olacaklar,
- öykülemenin habercilik ve belgeselcilikte oynayabileceği spesifik rollere dair dağarcıklarını genişletecekler,
- yeni medya teknolojilerinin belgesel filmcilere sağlamış olduğu teknik imkanları kavrayacaklar,
- yeni anlatısal ve / veya deneysel belgesel yapım yöntemlerine dair birinci el deneyim kazanacaklar,
- takımlar halinde çalışarak bir interaktif belgesel üretecekler.

Dersin İçeriği

Bu ders haber, belgesel ve yeni medyanın kesişiminden oluşan alanı keşfedip bu alanda uygulamalar yapmak üzerine kuruludur. Ders kapsamında, belgesel filmciliğin unsurlarına dair bir tartışmayı müteakip yeni medyanın sağladığı olanakların bu janrda nasıl kullanılabileceğine dair analizler yapılacaktır. İletişimcilerin günümüzde kullanabileceği medyalararası öyküleme, kitlekaynak, interaktivite ve konum-tabanlı uygulamalar gibi teknolojilerin ve bu teknolojilerin belgeselcilere sağladığı olanakların etraflıca incelenmesinin ardından, öğrencilerden gruplar halinde çalışarak bir dizi anlatısal ve / veya deneysel belgesel formatında eserler oluşturmaları beklenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Ulus-devletin inşasında belgesellerin rolü
3) Belgesel ve mübadele
4) Ulusal kutlamalar ve belgesel haberciliği
5) Siyasal partiler, seçimler ve belgesel
6) Toplumsal hareketler ve belgesel
7) Siyasi kriz dönemlerinde belgesel gazeteciliği
8) Vize sınavının analizi ve değerlendirilmesi
9) Anti-demokratik hareketler üzerine belgeseller
10) İşçi hareketleri ve belgesel gazeteciliği
11) Tarihi siyasi olaylar hakkında belgeseller
12) Belgesel aracılığıyla tarih aktarımı ve bellek
13) Toplumsal barış için belgesel üretimi
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,