DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3206 | Yeni Medya İçin Belgesel Haber Üretimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin belgesel gazeteciliğinin temellerini kavramasını ve görsel hafızalarını geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - belgesel film yapımının temel unsurlarına dair bilgi sahibi olacaklar, - öykülemenin habercilik ve belgeselcilikte oynayabileceği spesifik rollere dair dağarcıklarını genişletecekler, - yeni medya teknolojilerinin belgesel filmcilere sağlamış olduğu teknik imkanları kavrayacaklar, - yeni anlatısal ve / veya deneysel belgesel yapım yöntemlerine dair birinci el deneyim kazanacaklar, - takımlar halinde çalışarak bir interaktif belgesel üretecekler. |
Bu ders haber, belgesel ve yeni medyanın kesişiminden oluşan alanı keşfedip bu alanda uygulamalar yapmak üzerine kuruludur. Ders kapsamında, belgesel filmciliğin unsurlarına dair bir tartışmayı müteakip yeni medyanın sağladığı olanakların bu janrda nasıl kullanılabileceğine dair analizler yapılacaktır. İletişimcilerin günümüzde kullanabileceği medyalararası öyküleme, kitlekaynak, interaktivite ve konum-tabanlı uygulamalar gibi teknolojilerin ve bu teknolojilerin belgeselcilere sağladığı olanakların etraflıca incelenmesinin ardından, öğrencilerden gruplar halinde çalışarak bir dizi anlatısal ve / veya deneysel belgesel formatında eserler oluşturmaları beklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2) | Ulus-devletin inşasında belgesellerin rolü | |
3) | Belgesel ve mübadele | |
4) | Ulusal kutlamalar ve belgesel haberciliği | |
5) | Siyasal partiler, seçimler ve belgesel | |
6) | Toplumsal hareketler ve belgesel | |
7) | Siyasi kriz dönemlerinde belgesel gazeteciliği | |
8) | Vize sınavının analizi ve değerlendirilmesi | |
9) | Anti-demokratik hareketler üzerine belgeseller | |
10) | İşçi hareketleri ve belgesel gazeteciliği | |
11) | Tarihi siyasi olaylar hakkında belgeseller | |
12) | Belgesel aracılığıyla tarih aktarımı ve bellek | |
13) | Toplumsal barış için belgesel üretimi | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |